Μπαταρία που εξερράγη |
Ότι απέμεινε από την μπαταρία |
maintenance free battery ! |
Όπου χρειαζόμαστε οικονομική μπαταρία με καλά χαρακτηριστικά απόδοσης σε ένταση ρεύματος, κυρίως ρεύματος εκκίνησης, χρησιμοποιούμε μπαταρία μολύβδου.
Παράδειγμα είναι η μίζα αυτοκινήτου. Η μίζα είναι ένα μοτέρ συνεχούς ρεύματος με σύνδεση των πηνίων του ρότορα και του στάτη σε σειρά. Δίνει την μέγιστη ροπή και επομένως ζητάει την μεγαλύτερη ένταση ρεύματος, στην εκκίνηση του.
Η φόρτιση της μπαταρίας πρέπει να γίνεται με φορτιστές που είναι φτιαγμένοι γι' αυτή τη δουλειά.
Δίνουν τάση αρκετά μεγαλύτερη από την ονομαστική της μπαταρίας π.χ. 15 volt (για ονομαστική τάση μπαταρίας 12 volt) αλλά σταματάνε την παροχή όταν δουν ότι η μπαταρία φορτίστηκε, όταν δηλαδή η μπαταρία δεν "ζητάει" ρεύμα συγκεκριμένης έντασης που εξαρτάτε από την χωρητικότητά της (Αμπερώρια Ah) . Μια καλή 12volt μπαταρία φορτισμένη και καινούργια έχει τάση 13,7 volt.
Στις φωτογραφίες φαίνεται μια μπαταρία που εξερράγη λόγω κακού τρόπου φόρτισης.
Ο φορτιστής δεν ήταν ένας κανονικός φορτιστής αλλά ένα απλό τροφοδοτικό συνεχούς ρεύματος που έβγαζε ασταμάτητα τάση πάνω από 14 βολτ.
Υπάρχει η έννοια του ρεύματος συντήρησης όπου μικρής έντασης ρεύμα υπάρχει συνεχόμενα προς την μπαταρία αλλά είναι της τάξης των mA και δεν πρέπει να συγχέεται με την φόρτιση της μπαταρίας αλλά με την "συντήρησή της".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Διαβάζω όλα τα σχόλια