Κύκλωμα ισχύος ελέγχου περιστροφής τριφασικού μοτέρ με εκκίνηση αστέρα τρίγωνο |
Στην πράξη χρειάζεται να ελέγχουμε την φορά περιστροφής των τριφασικών κινητήρων βραχυκυκλωμένου δρομέα ακόμα κι αν για την εκκίνηση τους χρησιμοποιούμε αστέρα τρίγωνο.
Γι' αυτήν την περίπτωση το κύκλωμα ισχύος και αυτοματισμού παρουσιάζονται εδώ.
Με τα ρελέ Cα και Cδ εξασφαλίζεται η αντιμετάθεση δυο φάσεων της τάσης παροχής που είναι απαραίτητη για την αλλαγή της φοράς περιστροφής.
Το θερμικό ρυθμίζεται στο ονομαστικό φασικό ρεύμα του μοτέρ διαιρεμένο με την τετραγωνική ρίζα του 3 (Ι ονομαστικό/ 1,732)
Σχέδιο αυτοματισμού ελέγχου φοράς περιστροφής τριφασικού κινητήρα με εκκίνηση αστέρα τρίγωνο. |
ηλεκτρολόγε θέλω να σου κάνω δύο ερωτήσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφήα) όταν ένα μοτέρ το συνδέσουμε με ομαλή εκκίνηση απο ινβέρτερ, σε τη συνδεσμολογία πρέπει να είναι? αστέρα ή τρίγωνο? (νομίζω τρίγωνο έ?)
β) απο τον ινβέρτερ μπορουμε να ρυθμίσουμε το μοτερ να δουλεύει σε συχνότητα πάνω απο 50 Hz?
ή επειδή υπερβαίνουμε τη συχνότητα του παρεχόμενου ρεύματος υπάρχει περίπτωση να το κάψουμε??
α) Ανάλογα το μοτέρ και το inverter. Είτε αστέρα είτε τρίγωνο. Εξαρτάται από την τάση εξόδου του inverter και την τάση αντοχής του μοτέρ που πρέπει να συμβαδίζουν
Διαγραφήβ) Μπορείς να βάλεις ότι συχνότητα θέλεις. Η αντοχή των ρουλεμάν του μοτέρ είναι το όριο
εγώ υπέθεσα τρίγωνο γιατί στο τρίγωνο είναι η φυσιολογική του λειτουργία. τον αστέρα τον χρησιμοποιούμε για βοηθητικό κύκλωμα στην εκκίνηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ευχαριστώ πολύ!!!
Για το μοτέρ του παραδείγματος του παρόντος post και δεδομένων των 400 v παροχής, ναι σε τρίγωνο θα συνδεθεί το μοτέρ και θα οδηγηθεί από τριφασικό inverter αλλά γενικά υπάρχουν αρκετοί συνδυασμοί.
Διαγραφή