Google+ Ηλεκτρολόγος μηχανικός: Ο αντιστροφέας ή inverter. Ελεγκτής στροφών τριφασικών μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα.
Προσοχή: Οι οδηγίες που δίνονται στο παρόν blog πρέπει να εφαρμόζονται από άτομα με εξουσιοδότηση από τον νόμο για την πραγματοποίηση ηλεκτρολογικών εργασιών καθώς και τις απαραίτητες γνώσεις. Μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας ενδέχεται να εγκυμονεί κινδύνους για όσους πραγματοποιούν τις εργασίες, αλλά και για το κοινό.

Ο αντιστροφέας ή inverter. Ελεγκτής στροφών τριφασικών μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα.

Inverter αντιστροφέας.
Κύκλωμα αντιστροφέα ή inverter 

Τα τριφασικά μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα, που είναι η πρώτη επιλογή για πλήθος εφαρμογών, έχουν την ταχύτητά τους άμεσα εξαρτώμενη από την συχνότητα του ρεύματος τροφοδοσίας τους.
Στην χώρα μας, όπως και παντού στην γη, η συχνότητα είναι καθορισμένη και σταθερή από τον πάροχο και δεν μπορεί να επιλεχθεί (σε εμάς η Δ.Ε.Η. στα 50 Hz).
Ο μόνος ικανοποιητικός τρόπος για να ελέγξουμε τις στροφές είναι μέσω αντιστροφέα ή inverter.

Ο αντιστροφές, όπως λέει και το όνομά του, "αντιστρέφει" (invert) την τάση, από συνεχή στην είσοδο του, εσωτερικά βέβαια γιατί η πραγμστική είσοδος που βλέπουμε εμείς είναι ac και την κάνει εναλλασσόμενη ελεγχόμενης ενεργούς τιμής και συχνότητας στην έξοδό του.

Η τεχνική της δημιουργίας εναλλασσόμενης τάσης από συνεχή, που συνήθως επιλέγεται από τους κατασκευαστές των inverters, είναι η P.W.M. (Pulse Width Modulation)
Την συνεχή τάση που χρειάζονται, την φτιάχνουν, εσωτερικά, από την εναλλασσόμενη παροχή τους με μονοφασική ή τριφασική γέφυρα ανόρθωσης.

inverter
Schneider μονοφασικό inverter
Το βασικό σχέδιο λειτουργίας ενός inverter φαίνεται στην εικόνα.
Ως διακοπτικά στοιχεία, Τ1 έως Τ6, χρησιμοποιούνται γρήγορης απόκρισης τρανζίστορ ισχύος. Οι δίοδοι D1 έως D6, που είναι δίοδοι ελευθέρας ροής είναι και αυτοί γρήγορης απόκρισης και είναι για την προστασία των τρανζίστορ.

Υπάρχουν στην αγορά μονοφασικά inverter που είναι για μικρά τριφασικά μοτέρ, και τα τριφασικά inverter που προορίζονται για μεγαλύτερα μοτέρ.
Ο χαρακτηρισμός μονοφασικό ή τριφασικό, φανερώνει την τροφοδοσία τους, αν δηλαδή έχουν ως είσοδο μονοφασική τάση 230 volts για την Ελλάδα, ή τριφασική 400 volts . Επίσης προσδιορίζουν και την μέγιστη ενεργό τιμή της τάση εξόδου που μπορούν να δώσουν, δηλαδή 230 volts για τα μονοφασικά και 400 volts για τα τριφασικά.



Οι παράμετροι λειτουργίας των inverter ποικίλουν ανάλογα με την φίρμα, το μέγεθος της ισχύς τους και τις δυνατότητες τους και "περνιούνται" στην μνήμη τους είτε από το πάνελ τους με την οθόνη που έχουν, είτε σε αρκετά μοντέλα, μέσω Η/Υ. Τελευταία η παραμετροποίηση γίνεται και από κινητό τηλέφωνο μέσω bluetooth.
Inverter
Το στοιχεία του inverter σε ταμπελάκι
στα πλάγια του. 
Οι βασικοί παράμετροι περιλαμβάνουν τον χρόνο επιτάχυνσης (σε πόσα δευτερόλεπτα από την εκκίνηση θα φτάσει τις επιλεγμένες στροφές - συχνότητα) , τον χρόνο επιβράδυνσης (σε πόσα δευτερόλεπτα από την εντολή στοπ θα φτάσει στην ελάχιστη επιτρεπτή συχνότητα πριν σταματήσει), την ελάχιστη και μέγιστη συχνότητα λειτουργίας, την ρύθμιση μέγιστου ρεύματος εξόδου και ρεύματος θερμικού.
Η κύρια προστασία του κινητήρα, που συνδέεται με inverter, είναι μέσω παραμέτρου που ρυθμίζεται στην ίδια τιμή που ρυθμίζεται και το κοινό θερμικό ή θερμομαγνητικό και συνήθως είναι (το μέγιστο) στην ονομαστική τιμή της έντασης του μοτέρ.
Στην οθόνη έχουμε επιλογή να εμφανίσουμε σε πραγματικό χρόνο διάφορες μετρούμενες τιμές όπως η τάση εισόδου, εξόδου, η DC τάση μετά την ανόρθωση και το ρεύμα που τραβάει το φορτίο.
inverter
Κάτω από το καπάκι του inverter











Λόγω του τρόπου δημιουργίας της εναλλασσόμενης τάσης, με κερματισμό της συνεχούς με ηλεκτρονικούς διακόπτες σε μεγάλες συχνότητες (περίπου 5 με 20 KHz, επιλεγόμενη μέσω παραμέτρου) υπάρχουν και οι αναπόφευκτες ανεπιθύμητες αρμονικές, όπως λέγονται οι συχνότητες που είναι πολλαπλάσιες της συχνότητας κερματισμού.
Στα μοτέρ που ελέγχονται από inverter υπάρχει το μειονέκτημα της άσκοπης "κυκλοφορίας" αυτών των αρμονικών ρευμάτων που δημιουργούν ανεπιθύμητη θερμότητα στους αγωγούς και μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις η σπατάλη ενέργειας να είναι μετρήσιμη και σχετικά μεγάλη π.χ. στις μεγάλες βιομηχανίες με μεγάλα μήκη αγωγών.

Το καλώδιο από τον αντιστροφέα έως το μοτέρ πρέπει να έχει αγώγιμο γειωμένο μανδύα, να είναι δηλαδή μπλενταζέ, όπως λέγεται, γιατί οι συχνότητες των αρμονικών είναι τέτοιες που μεταδίδονται  ως ηλεκτρομαγνητικός παλμός κάνοντας "παράσιτα" στα διπλανά κυκλώματα και βέβαια δεν είναι καλά για τον άνθρωπο.

Τριφασικός αντιστροφέας τριφασικός.
Τριφασικό inverter μάρκας yaskawa (της OMRON)
Τα μοτέρ που ελέγχονται με inverter πρέπει να έχουν καλό αερισμό γιατί στις χαμηλές στροφές δεν είναι επαρκής ο αερισμός από τις δικές τους φτερωτές ψύξης.
Αν δουλεύουν συνέχεια σε χαμηλές στροφές πρέπει να μπει ξεχωριστός ανεμιστήρας ψύξης. Υπάρχουν  ειδικά κατασκευασμένα μοτέρ με μεγαλύτερες επιφάνειες απαγωγής θερμότητας (τα πτερύγια του μοτέρ) ειδικά για να οδηγούνται από inverter.

Πυκνωτής εντός του inverter
Αχρηστευμένο inverter από σκασμένο πυκνωτή 

Τα κλιματιστικά με inverter ελέγχουν τις στροφές του μοτέρ του κομπρεσέρ του φρέοντος σύμφωνα με την ρύθμιση της θερμοκρασίας και όχι με τις μέγιστες στροφές του μοτέρ, όπως θα γινόταν αν δεν είχαν το inverter, επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερο αποτέλεσμα και κάποια οικονομία.

Τα μικρά inverter που χρησιμοποιούνται συνδέοντας τα στην θέση του αναπτήρα του αυτοκινήτου για να "βγάλουν" παροχή πρίζας σούκο έχουν σταθερή 50Hz και όχι μεταβλητή συχνότητα, ενώ τα φθηνά μοντέλα "βγάζουν" τετραγωνικό παλμό, πολύ μακριά από τον ημιτονικό της ΔΕΗ.

44 σχόλια:

  1. Συνηθως για να μερτησουμε αν "ζοριζεται" ενας ηλεκτροκινητηρας μετραμε την ενταση που απορροφα απο το δικτυο για να δουμε αν πλησιαζει την τιμη του ονομστικου ρευματος που αντεχουν τα τυλιγματα του κινητηρα.
    Σε περιπτωση που ο κινητηρας οδηγειται απο inverter και δουλευει σε διαφορες συχνοτητες αυξομειωνοντας τις στροφες του ,πως μετραμε την ενταση και ποια πρεπει να ειναι ωστε να βγαλουμε συμπερασμα αν ζοριζεται ο κινητηρας (πχ γιατι μεγαλωσε το φορτιο που τραβαει)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα inverter έχουν οθόνη, μόνιμη ή πρόσθετη, που εκτός από πέρασμα παραμέτρων χρησιμεύει, μεταξύ των άλλων, και στην ένδειξη των αμπέρ που τραβάει το μοτέρ.

      Μόνο από αυτή την ένδειξη βγαίνει σωστό συμπέρασμα για το αν το μοτέρ ζορίζεται.

      Διαγραφή
  2. Γεια σου Δημητρη,
    Αυτη η ενδειξη δεν ανταποκρινεται και στην μετρηση που γινεται με την αμπεροτσιμπιδα στην εξοδο του inverter για να δεις ποσα αμπερ τραβαει το μοτερ απο το inverter αλλα ουτε και στην εισοδο για να δεις ποσα αμπερ τραβαει το μοτερ μεσω του inverter απο το δικτυο.
    Επισης υπαρχουν τεραστιες διαφορες μεταξυ αμπεροτσιμπιδας και οθονης inverter στις χαμηλες συχνοτητες του inverter οι οποιες τεινουν να εξισωθουν καθως ανεβαινει η συχνοτητα εξοδου του inverter προς τα 50 Hz.
    Επισης αν γνωριζει καποιος site σχετικο με το παραπανω θεμα παρακαλω να το γνωστοποιησει για να αποφυγω ψαξιμο
    Thanks

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά τα γράφεις. Η ενεργός τιμή της έντασης κυματομορφής διαφορετικής από την ημητονική δεν μετριέται με αμπερόμετρο η τσιμπίδα. Αυτά είναι φτιαγμένα για τα 50Hz
      Δεν ξέρω κάποια ιστοσελίδα που να γράφει σχετικά.

      Διαγραφή
  3. καλησπερα και απο μενα και πολυ μεγαλο μπραβο για την ωρεα δουλεια που κανεις θελω να κανω μια ερωτηση και εγω.μετα την εξοδο του inverter ασφαλιζεις και τον κινητηρα η προστατευεται απο το inverter?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι καλό να συνδεθεί μετά το inverter κανένα στοιχείο προστασίας στο κύκλωμα ισχύος, όπως ένα θερμομαγνητικό, γιατί αυτά είναι σχεδιασμένα για "καθαρά" 50 Hz χωρίς αρμονικές που θα τα "μπερδέψουν".

      Η προστασία γίνεται μέσω παραμέτρου του inverter που είναι ίδια με την ρύθμιση του κλασικού θερμικού, στα ίδια αμπέρ.

      Διαγραφή
  4. Δημητρη καλησπερα!Ηθελα να ρωτησω αυτο το dc στην εισοδο απο που ερχεται?δεν γνωριζω για ποιο λογο χρειαζεται dc το ιnverter.Δεν γινεται στην παροχη να εχει εναλλασομενο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η dc είναι εσωτερικά.
      Δεν είναι παροχή σε αυτό που λέμε inverter
      Την dc την φτιάχνει από την ac πραγματική παροχή του.
      Χωρίς την dc δεν μπορεί να υπάρξει μεταβλητή συχνότητα στην έξοδο.

      Διαγραφή
  5. Καλησπερα και τα συγχαρητηρια μου για το blog σου.
    Εχω καποιες αποριες σχετικα με τις αρμονικες του αντιστροφεα.
    Αρχικα, οι αρμονικες(ρευματος-τασης) που δημιουργουνται περιοριζονται μεσω του αντιστροφεα, δηλαδη διαθετει φιλτρα?
    Και εφοσον γινεται αυτο μπορει να χρησιμοποιηθει γενικα σε ενα συστημα για αντισταθμιση του συντελεστη ισχυος?
    ή ειναι απαραιτητος πινακας αντισταθμισης(συντονισμενα-αποσυντονισμενα φιλτρα) ή μεσω ενεργων φιλτρων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανάλογα με την ποιότητα του inverter υπάρχει και η ύπαρξη φίλτρου των αρμονικών.
      Τα φθηνά δεν έχουν φίλτρα.

      Τα inverter δεν είναι φτιαγμένα για να κάνουν αντιστάθμιση ισχύος.
      Υπάρχουν κυκλώματα με ηλεκτρονικά ισχύος ( σαν τα υλικά που υπάρχουν στα inverter) που κάνουν αντιστάθμιση ισχύος αλλά δεν είναι ευρέως διαδεδομένα ενώ είναι ακριβά για μια δουλειά που μπορείς να κάνεις με άλλο τρόπο.

      Στην εξοικονόμηση ισχύος, για περιορισμό των αρμονικών, χρησιμοποιούν φίλτρα.

      Διαγραφή
    2. Συνεπως τα inverter δεν χρησιμοποιουνται για αντισταθμιση και ως επι το πλειστον η αντισταθμιση γινεται με πινακες αντισταθμισης(πυκνωτων).

      Διαγραφή
    3. Σευχαριστω για τις διευκρινισεις.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα και από μένα, ευχαριστώ, κάνεις καταπληκτική δουλειά και πάλι συγχαρητήρια, θα ήθελα και εγώ να κάνω μια ερώτηση (έχω ξανά στείλει μήνυμα μα έκανα λάθος και δεν έφυγε) έχω δύο inverter rexroth ένα τριφασικο και ένα μονοφασικο, και δύο αντίστοιχους κινητήρες και θελω να περνούν μαζί την εντολή έναρξης, κάποια ιδέα 💡 ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φτιάχνεις κύκλωμα με ρελεδάκι σε οποιαδήποτε τάση σε βολεύει, το οποίο θα οπλιζει με start stop ή διακόπτη 0-1.
      Το ρελεδάκι θα έχει τουλάχιστον δύο ελεύθερες ανοιχτές επαφές, η μία θα πάει για εκκίνηση στο ένα inverter και η άλλη στο άλλο.

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα ακριβός αυτό είναι το πρόβλημα , στο βιβλίο οδηγιών αναφέρει πως δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε rele και αν γίνει αυτό θέλει 15min διάλειμμα κάθε φορά . το inverter έχει και άλλες βοηθητικές επαφές που θα μπορούσα να εκμεταλλευτώ αλλά δεν ξέρω πως (με τα αγγλικά έχω θεμα)

      Διαγραφή
    3. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να θέλει 15 λεπτά ανάμεσα σε δυο ενεργοποιήσεις το inverter.
      Τα 15 λεπτά που πρέπει κανείς να περιμένει είναι για λόγους ασφαλείας.
      ΑΝ χρειαστεί να επέμβει κάποιος στα εσωτερικά κυκλώματά του για να προλάβουν να ξεφορτωνόσουν οι πυκνωτές του.

      Διαγραφή
  7. το μοντέλο είναι rexroth 3600 , έχεις κάποια πρότασης , η να μου πεις που θα μπορούσα να απευθυνθώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ρελεδάκι πρέπει να ελέγχει την digital input 1 του ενός και του άλλου inverter.

      Χρειάζεται κύκλωμα για έλεγχο της ταχύτητας (αν θέλεις να ελέγχεται από εξωτερικό ποτενσιόμετρο ) και ρύθμιση πολλών παραμέτρων.

      Διαγραφή
    2. Απευθύνσου εκεί που αγόρασες τα inverter.
      Ή κάπου που τα πουλάνε.

      Διαγραφή
    3. Και πάλι ευχαριστώ τελικά το ένα δίνει εντολή στο άλλο από τις βοηθητικές επαφές

      Διαγραφή
  8. καλησπερα. θελω να κανω μια ερώτηση που μπορει να φανει ανόητη.
    θελω να συνδεσω ενα τορνο τριφασικο με ισχύς μοτερ 10kw. επηδει δεν θελω να μπλεκω με συνδεσεις στην δεη. μπορω να βαλω ενα τετοιο inberter που λέτε στην μονοφασικη παροχη του σπιτιου και και να δουλεψω τον τορνο??? ευχαριστω εκ τον προτερων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. Δεν υπάρχει μονοφασικό inverter για τόσο μεγάλη ισχύ.

      2. Τα 10 Kw σε μοτέρ σημαίνουν περίπου 10000/550=18 Α ανά φάση στο τριφασικό, αν υπήρχε μονοφασικό inverter θα έπρεπε να είχε είσοδο τουλάχιστον 10000/184= 54 Α. Έχεις μονοφασική παροχή τόσο μεγάλη;

      Διαγραφή
    2. οχι ειναι 35A. αρα δεν γλιτωνω τα 1000 ευρω για συνδεση στο τριφασικο, και την γκρινια των γονιων μου. σε ευχαριστω για την αμεση απαντηση.

      Διαγραφή
  9. καλησπέρα. έχω τρία μοτέρ και η ρύθμιση στροφών γίνεται από ένα ινβέρτερ. τα μοτέρ αυτά κινούν την αλυσίδα της γραμμής παραγωγής. κάποιες φορές βλέπεις την γραμμή(αλυσίδα) να φρενάρει. το ινβέρτερ αλλάχτηκε αλλά το πρόβλημα παραμένει. κάποια ιδέα?ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα μοτέρ κινούν την ίδια αλυσίδα με το ίδιο inverter;

      Τα αμπέρ στην οθόνη του inverter πόσα είναι;

      Το κάθε μοτέρ πόσα αμπέρ ονομαστικό ρεύμα τραβάνε;

      Την ώρα του προβλήματος η οθόνη δείχνει τα ίδια αμπέρ;

      Ο έλεγχος ταχύτητας πως γίνεται;

      Υπάρχουν μειωτηρες στα μοτέρ; Με το χέρι γυρίζουν ελεύθερα;

      Διαγραφή
    2. όλα τα μοτέρ κινούν την ίδια αλυσίδα με το ίδιο ινβέρτερ.
      τα μοτέρ είναι 2,2kw και τα αμπέρ είναι γύρω στα 5.
      την ώρα του προβλήματος δεν έχω μπορέσει να δω τη γράφει η οθόνη γιατί οι εργάτες πατούν αμέσως emergency stop.
      σε όλα τα μοτέρ υπάρχει και μειωτήρας.

      Διαγραφή
    3. Το ταμπελάκι του μοτέρ πόσα ακριβώς αμπέρ γράφει;

      Αν το κάθε μοτέρ είναι 2,2kw και τραβάει 5Α σημαίνει ότι ζορίζεται. Με συνημιτονο 0,8 έχουμε 2200/3*230*0,8=3,98Α

      Κοίτα στο inverter πόσα αμπέρ τραβάνε όλα μαζί, είναι κοντά στα 15; Είναι πολλά για 2,2 kw.

      Κάποιο από τα τρία πρέπει να ζεσταίνεται περισσότερο και να έχει πρόβλημα ή και τα τρία μαζί κάνουν δουλειά παραπάνω από τον σχεδιασμό τους.
      Είναι σωστές οι παράμετροι και η ισχύς του inverter;
      Παλιά δούλευε σωστά;

      Διαγραφή
    4. ποιους παραμέτρους πρέπει να κοιτάξω?

      Διαγραφή
    5. Όλες τις παραμέτρους.

      Όταν άλλαξες το inverter δεν αντέγραψες τις παραμέτρους; ή ήρθε έτοιμο από την εταιρία της μηχανής; Τι μάρκα είναι;

      Αποτελεί μέρος μηχανής το inverter;

      Ελέγχεται με plc;

      Μπορεί να έχει εκατοντάδες παραμέτρους όπως μέγιστο ρεύμα εξόδου και ρεύμα θερμικού. Αν δεν είναι σωστά δεν θα δουλεύει καλά.

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα και από εμένα...έχω ένα ινβερτερ 24/800 και θέλω να συνδεσω ένα ψυγείο 120 watt αλλά ή τιμές εκκίνησης του ρίχνουν το ασφαλιστικό του ινβερτερ γιατί το ψυγείο είναι απλό και όχι ινβερτερ...πως μπορώ να αποφυγω την εκκίνηση του κινητήρα έτσι ώστε να μην ρίχνει το ασφαλιστικό???υπάρχει περίπτωση να βοηθαγε κανένας πυκνωτής εκκίνησης??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορείς.

      Ο πυκνωτής εκκίνησης είναι όρος για συγκεκριμένα μοτέρ όχι για οποιαδήποτε μοτέρ.

      Όμως είναι περίεργο ένα inverter 650-700 watts να μην εκκινεί ένα κινητήρα 120 watts
      Η μπαταρία είναι αρκετά μεγάλη;
      Το ψυγείο σε πρίζα ΔΕΗ δουλεύει κανονικά;

      Διαγραφή
  11. Ναι το ψυγείο λειτουργεί κανονικά.με τον ηλεκτρολόγο μηχανολογο που μιλησα σήμερα μου είπε ότι θα με κάλυπτε σίγουρα το 1200 αρι για το 800 αρι μου είπε ότι δεν είναι σίγουρος ότι με καλύπτει μου είπε ότι είναι ορικο γιατί δεν ξέρει το demaraz του ψυγειου.που σημαίνει ότι στην εκκίνηση του μπορεί να τραβάει 7 φορές τα 120 watt άρα δεν με καλύπτει το 800αρι..και επίσης το 800 είναι va που δεν σημαίνει ότι είναι και περίπου 800 watt..μάλλον είναι γύρω στα 500 watt..οι μπαταρίες μου αποθηκεύουν 2000ah αν θυμαμε καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς δεν μπορείς να κάνεις κάτι με αυτό το inverter.

      Διαγραφή
  12. εχω υποβρυχια αντλια με μοτερ 20ΗΡ καταναλωνει 32 αμπερ θελω να μειωσω τα αμπερ λογικα θα μειωθουν και οι στροφες μπορει να γινη με inverter η χρειαζεται κατι άλλο ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα αμπέρ γιατί θέλεις να τα μειώσεις;

      Αν ο λόγος είναι ότι η γραμμή είναι οριακή και ρίχνει ασφάλεια καλύτερα να βάλεις πυκνωτές αντιστάθμησης όσο πιο κοντά στην αντλία γίνεται.
      Αν η αντλία είναι υπερδιάστασιολογημένη και θα μπορούσε να κάνει την ίδια δουλειά αντλία μικρότερης ισχύος, τότε δοκίμασε να συνδέσεις τα τυλίγματα σε αστέρα μόνιμα . (αν γίνεται).

      Με inverter μπορείς να μειώσεις την ισχύ (τα αμπέρ) και χωρίς να μειώσεις απαραίτητα την συχνότητα εξόδου μειώνοντας όμως και την ροπή

      Διαγραφή
    2. ευχαριστω πολύ είμαι οριακα και τωρα εχω θεμα με ΔΕΗ εχω παροχη 1 πρεπει να αλλαξω αντλια

      Διαγραφή
  13. Καλησπέρα, έχω ένα μηχάνημα με περιστροφή με μοτέρ με ίντερνετ... Από αυτό ρυθμίσω μόνο τις στροφές που θα πάρει... Μπορώ να συνδέσω χρονοδιακοπτη για να σταματάει σε 3 η 5 λεπτά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς ναι.
      Διαφέρει ο τρόπος υλοποίησης αναλόγως του τωρινού κυκλώματος.

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Δεν είναι εύκολο να βρεις κάποιον ηλεκτρονικό για επισκευή inverter, όμως όλα μπορούν να επισκευασθούν αν χαλάσουν.

      Η επισκευή μιας τέτοιας βλάβης, όπως και οποιασδήποτε βλάβης, έχει σχέση με το αν αξίζει να επισκευαστή.

      Γενικά αν δεν είναι φανερό, οπτικά ή με όργανο, το πρόβλημα, δεν αναλαμβάνουν την επισκευή εκτός κι αν διαθέσεις χρήματα που πιθανόν να είναι περισσότερα από την αξία ενός καινούργιου.

      Διαγραφή
  15. καλησπερα καλη χρονια συγχαρητήρια για το ιστολογιο σας. εχω ενα μονοφασικό τορνακι με μοτερ 750 βατ 220 βολτ. Πηρα ενα vdf inverter 2,2 kw. ομως αυτο εχει μονοφασική είσοδο αλλα εξοδο τριφασικη. πως μπορω να το χρησιμοποιοησω ....πριν το ππεταξω στην αποθηκη ? ευχαριστ ω.
    ΑΝΑΖΙΚΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν χρησιμοποιήσεις 2 φάσεις από την έξοδο του inverter μπορεί και να κάνεις δουλειά.
      Συνήθως τα inverter έχουν έλεγχο για το αν μια φάση δεν έχει φορτίο και επομένως να βγάζει alarm, αλλά αυτό παρακάμπτεται από παράμετρο.

      Οι δυο φάσεις εξόδου ενός μονοφασικού inverter είναι το μέγιστο 230 βολτ.

      Διαγραφή

Διαβάζω όλα τα σχόλια