Google+ Ηλεκτρολόγος μηχανικός: Ηλεκτρολογικό σχέδιο κυκλώματος εκκίνησης τριφασικού μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα με αστέρα τρίγωνο
Προσοχή: Οι οδηγίες που δίνονται στο παρόν blog πρέπει να εφαρμόζονται από άτομα με εξουσιοδότηση από τον νόμο για την πραγματοποίηση ηλεκτρολογικών εργασιών καθώς και τις απαραίτητες γνώσεις. Μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας ενδέχεται να εγκυμονεί κινδύνους για όσους πραγματοποιούν τις εργασίες, αλλά και για το κοινό.

Ήλεκτρο ... Ψαχτήρι

Ηλεκτρολογικό σχέδιο κυκλώματος εκκίνησης τριφασικού μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα με αστέρα τρίγωνο

Σχέδιο αυτοματισμού εκκίνησης τριφασικού μοτέρ με αστέρα τρίγωνο.
Το λεγόμενο και βοηθητικό κύκλωμα.


































Τα πιο κοινά μοτέρ που χρησιμοποιούνται ευρέως, κυρίως στην βιομηχανία, με πολύ καλά χαρακτηριστικά ροπής, απλής κατασκευής, αξιοπιστίας και καλής τιμής, είναι τα τριφασικά μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα.

Κύκλωμα ισχύος τριφασικού μοτέρ με σύνδεση αστέρα τρίγωνο
 Ένας από τους τρόπους εκκίνησης των μεγάλων σε ισχύ μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα είναι η εκκίνηση, για μερικά δευτερόλεπτα, με σύνδεση των πηνίων του σε αστέρα, πριν μεταβεί σε σύνδεση τριγώνου. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι η πολύ μεγάλη τιμή της έντασης του ρεύματος κατά την διάρκεια της εκκίνησης, αν αυτή γίνονταν αμέσως σε συνδεσμολογία τριγώνου.
Η διαφορά στις δυο συνδεσμολογίες, για την ίδια τάση τροφοδοσίας, που πρακτικά στην Ελλάδα είναι τα 400 volts, είναι η ισχύς εξόδου του μοτέρ. Στον αστέρα είναι μικρότερη από ότι στο τρίγωνο. Προϋπόθεση βέβαια είναι η κατασκευή των πηνίων του μοτέρ να αντέχουν την τάση και κατ' επέκταση το ρεύμα, για σύνδεση τριγώνου. Κάτι τέτοιο το βλέπουμε στο ταμπελάκι του μοτέρ.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι υλοποίησης του αυτοματισμού αλλά ένας από τους καλύτερους είναι αυτός του πιο πάνω σχεδίου.

Ρυθμίζουμε το χρονικό ρελέ καθυστέρησης έναρξης (Τ : delay on) έτσι ώστε την στιγμή της εναλλαγής από αστέρα σε τρίγωνο το ρεύμα να μην είναι υπερβολικά μεγάλο σε σύγκριση με το ονομαστικό. Όσο μεγαλύτερο είναι το μοτέρ τόσο περισσότερα και τα δευτερόλεπτα που χρειάζονται.

Το θερμικό ρυθμίζεται στο ονομαστικό ρεύμα του μοτέρ, αν μπει μετά ακριβώς τις ασφάλειες, ή στο ονομαστικό διά την ρίζα του 3 αν μπει όπως στο σχέδιο πιο πάνω.
Αυτοματισμός αστέρα τρίγωνο με μηχανικό χρονικό ρελέ
που κουμπώνει στο ρελέ Ν (εδώ είναι το στρογγυλό
μπροστά στο L4)

Οπλισμένα τα ρελέ Ν και Υ : Σύνδεση σε αστέρα.
Οπλισμένα τα ρελέ Ν και Δ : Σύνδεση σε τρίγωνο.

Αν θέλουμε να αλλάξουμε την φορά περιστροφής του μοτέρ κάνουμε αμοιβαία αλλαγή δυο οποιονδήποτε εκ των φάσεων παροχής, δηλαδή την R με την S ή την S με την T ή την  R με την T.

Αυτόματη αλλαγή φοράς περιστροφής μπορούμε να πετύχουμε με το κύκλωμα που υπάρχει εδώ

Κι εδώ ο σύνδεσμος για την σύνδεση αστέρα τρίγωνο και το ταμπελάκι των μοτέρ. 

Η εναλλακτική λύση για την εκκίνηση του μοτέρ απευθείας σε συνδεσμολογία τριγώνου είναι η χρήση ομαλού εκκινητή ή soft starter

40 σχόλια:

  1. Καλό θα ήταν να μπει σε σειρά με το θερμικό και επιτηρητής τάσης (ασυμμετρίας - διαδοχής) τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκο

    Συμφωνώ μαζί σου.
    Θα μπορούσε να μπει σε σειρά με το stop και η επαφή του επιτηρητή που αναφέρεις όπως θα μπορούσαν να μπουν και άλλα στοιχεία ανάλογα με την εφαρμογή (emergency stop; ελεγκτής θερμοκρασίας μοτέρ;)

    Υ.Γ.
    Πολύ όμορφο το site σου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θέλω να σου πω ένα μεγάλο μπράβο για το site σου. Είναι κάτι που χρειαζόταν ο χώρος. Πολύ αναλυτικό και λεπτομερές. Στη συνέχεια, θα επικαλεστώ την συνδρομή σου ή όποιου άλλου μπορεί να βοηθήσει, σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζω. Έχω έναν κινητήρα 45KW, τον οποίο πρόσφατα άλλαξα το ρελέ Ν (σύμφωνα με το σχεδιάγραμμά σου) λόγω καταστροφής του προηγούμενου (μάρκας Lovato), με ένα καινούργιο μάρκας Telemecanique. Από τότε κάθε φορά που οπλίζει, κάνει 2-3 αναπηδήσεις και έπειτα οπλίζει. Λογική εξήγηση δεν βρήκα ακόμα. Υποθέτω ότι συμβαίνει λόγω διαφορετικών μαρκών ρελέ. Επίσης αν γνωρίζετε πείτε μου αν κινδυνεύει ο κινητήρας. Ευχαριστώ εκ των προταίρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστείδη

      Θα μπορούσαν να ήταν πολλά τα αίτια της συγκεκριμένης δυσλειτουργίας.

      Μαντεύω ότι όσο χρόνο το ρελέ Ν κάνει τις αναπηδήσεις είναι σε σύνδεση αστέρα και όταν πάει σε σύνδεση τριγώνου σταματάει. Επίσης μαντεύω ότι το κύκλωμα αυτοματισμού δεν είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του παρόντος post. Σε αυτή την περίπτωση κάποια βοηθητική επαφή δεν κουμπώνει καλά. Υπάρχουν σπρέι καθαρισμού επαφών που μπορεί να βοηθήσουν αν και καλύτερα είναι να αλλαχθούν.

      Αν δεν είναι αυτή η περίπτωσή σου τότε η πτώση τάσης κατά την εκκίνηση του μοτέρ είναι τόσο μεγάλη που δεν μπορεί να συγκρατηθεί επαρκώς το ρελέ. Βάλε ένα βολτόμετρο στα δυο άκρα του πηνίου του ρελέ και μέτρα την. Η διαφορετική μάρκα μπορεί να επηρεάζει σε αυτήν την περίπτωση με την έννοια ότι το νέο ρελέ θέλει π.χ. πάνω από 160 volts για να συγκρατηθεί ενώ το παλιό ήθελε 120 volts.

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα και καλό μήνα. Ευχαριστώ για την γρήγορη ανταπόκρισή σου. Οι αναπηδήσεις γίνονται περίπου στο πρώτο δευτερόλεπτο. Συνεχίζει κανονικά (εφόσον οπλίσει) για το υπόλοιπο του χρόνου η λειτουργία του αστέρα και έπειτα γυρνάει σε τρίγωνο κανονικά. Οι βοηθητικές επαφές είναι ενσωματωμένες στο ρελέ, άρα αδύνατον να βγουν. Πέραν τούτου όμως, γνωρίζεις αν ο κινητήρας ή το ρελέ διατρέχουν κάποιο κίνδυνο από αυτή την αστάθεια;

      Διαγραφή
    3. Δηλαδή μπορεί και να μην οπλίσει;

      Δεν είναι καλό να παίζει το ρελέ, ούτε για το ίδιο, ούτε για το μοτέρ.

      Είναι πολύ απίθανο το μοτέρ να πάθει κάτι από αυτή την δυσλειτουργία , πιο πιθανό είναι να καταστραφεί το ρελέ σχετικά γρήγορα.

      Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να το αφήσεις έτσι.

      Διαγραφή
  4. θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: (σαν πρωτάρης στα μοτέρια)

    πως τοποθετούμε τα λαμάκια όταν έχουμε μεγάλο μοτέρ και πρέπει να πάμε σε σύνδεσμολογία εκκίνησης αστέρα τριγώνου???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λαμάκια δεν συνδέονται καθόλου όταν έχουμε εκκίνηση με αστέρα - τρίγωνο.

      Τις συνδέσεις που κάνουν τα λαμάκια τις κάνουν τα ρελέ.
      Το ρελέ του αστέρα συνδέει τα πηνία του μοτέρ σε αστέρα και το ρελέ του τριγώνου σε τρίγωνο.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Αν το μοτέρ δεν συνδεθεί σε αστέρα τρίγωνο, χωρίς τα λαμάκια δεν θα κάνει καμιά κίνηση .

      Διαγραφή
    4. Καλημερα!ευχαριστω για την ανταποκριση!εχω συνδεσει το μοτερ οπως μας δειχνεται στο σχεδιο αλλα χωρις να βγαλω τα λαμακια και λειτουργει κανονικα!μηπως εχει φοβο να καψω την μηχανη;

      Διαγραφή
    5. Οκ διορθώθηκε δεν κούμπωνε καλά μια κλειστή επαφή στο λειτουργικό και έπαιρνε κατευθείαν τρίγωνο!για αυτό λειτουργούσε και με τα λαμάκια . Και πάλι ευχαριστώ!

      Διαγραφή
    6. και αλλη μια ερωτηση παρακαλω...επειδη εχω θεμα με το φορτιο της γραμμης μου μπορω να εκκινησω τον κινητηρα με απευθειας τριγωνο?το τριγωνο εχει χαμυλοτερα αμπερ ετσι δεν ειναι?

      Διαγραφή
    7. Στο τρίγωνο είναι περισσότερα τα αμπέρ όχι λιγότερα, εννοείται για σωστά διαστασιολογημένο σε ισχύ μοτέρ.
      Για απευθείας εκκίνηση σε τρίγωνο βάζουμε soft starter
      . Για μικρή ισχύ πάει και απευθείας σε τρίγωνα ανάλογα και με την ιδιομορφία του φορτίου.

      Διαγραφή
  5. ευχαριστώ πολύ!!!
    με τα λαμάκια είχα καταλάβει πως κάνει κάθε μία σύνδεση ξεχωριστά,

    αλλά για εκκίνηση νε αστέρα και μετά σε τρίγωνο με είχε προβληματίσει.

    ευχαριστώ και πάλι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θα ήθελα να σε ρωτήσω και κάτι άλλο ηλεκτρολόγε???

    η τριφασική παροχή στην ελλάδα δημιουργείται από εναλλακτήρες σε διάταξη τριγώνου ή αστέρα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε όλες τις χώρες η τριφασική παροχή δημιουργείται με τον πιο οικονομικό και αποδοτικό τρόπο. Αυτός ο τρόπος είναι η σύνδεση τριγώνου.

      Διαγραφή
  7. ευχαριστώ πάρα πολύ!!! και πολλά πολλά συγχαρητήρια για τη σελίδα σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πως ενα τριφασικο μοτερ μπορει να δουλεψει με μονοφασικο ρευμα?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είναι μικρή η ισχύ του τριφασικού μοτέρ και στα στοιχεία που έχει στο ταμπελάκι του γράφει 230 V τρίγωνο και 400 V αστέρα, μπορεί.

      Το συνδέουμε σε τρίγωνο, βάζουμε την φάση στο ένα άκρο, τον ουδέτερο στο δεύτερο και στο τρίτο συνδέουμε το ένα άκρο πυκνωτή για μοτέρ στην σωστή τιμή. Το άλλο άκρο του πυκνωτή πάει στην φάση.

      Διαγραφή
  9. φίλε μου ηλεκτρολόγε, κατ' αρχάς πολλά συγχαρητήρια για τη σελίδα σου. την ενημερώνεις συχνά και μπορούμε και διαβάζουμε θέματα που δεν είχε τύχει να συναντήσουμε στη δουλειά μας.

    όσον αφορά την παραγωγή του εναλλασόμενου ρέυματος έχω διαβάσει ότι σε όλες τις χώρες του κόσμου, εξαιτίας της μη ισορροπίας του φορτίου, απο το εργοστάσιο παραγωγής, πάντα ξεκινάνε 3 καλώδια φάσεων και ένα καλώδιο ουδετέρου το οποίο γειώνεται.

    τελικά μήπως είναι σε σύνδεση αστερα οι εναλλακτήρες και όχι σε τρίγωνο???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος δημιουργούν το ρεύμα σε γεννήτριες υψηλής τάσης, μετά το "ανεβάζουν" ακόμα σε μεγαλύτερη τάση, το μεταφέρουν ΧΩΡΙΣ ουδέτερο για πολλά χιλιόμετρα, το υποβιβάζουν σε χαμηλότερη τάση π.χ. 20000 volts και το "πουλάνε" ΧΩΡΙΣ ουδέτερο σε μεγάλους καταναλωτές. Για τα σπίτια, από την υψηλή τάση, και κατά περιοχές, την υποβιβάζουν με μετασχηματιστή τρίγωνο αστέρα στα 400 volts, γειώνουν τον κόμβο του αστέρα και τον "βαφτίζουν" ουδέτερο.

      α) Τι θα βόλευε την ισορροπία του φορτίου αν "μεταφέρονταν" μαζί και ο ουδέτερος; Τίποτα. Αντίθετα χιλιόμετρα χαλκού θα ήταν ουσιαστικά άχρηστα.
      β) Τι θα βόλευε αν η γεννήτρια ήταν σε σύνδεση αστέρα; Τίποτα. Αντίθετα για την ίδια ισχύ θα χρειαζόταν περισσότερο "ακριβό" χαλκό.

      Είναι πολύ διαφορετικό να μιλάμε για γεννήτρια στα 400 volts. Εκεί αναγκαστικά χρειάζεται ο κόμβος του αστέρα γιατί είναι πιο οικονομικό να τον έχεις "έτοιμο" τον ουδέτερο από το να χρειαστείς δίπλα από την γεννήτρια μετασχηματιστή τριγώνου αστέρα.
      Με άλλα λόγια: Πάντα προκρίνεται η πιο οικονομική λύση ...

      Διαγραφή
  10. έχεις δίκαιο όπως το λες, απο άποψη χρημάτων (αυτό βασικά ισχύει για τα πάντα)

    όπως το λες, βαφτίζουν τον κόμβο του αστέρα ως ουδέτερο, αλλά που οδεύει το ρεύμα όταν κάποιος το λειτουργήσει ως μονοφασική παροχή??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ρεύμα του ουδέτερου "πηγαίνει" στις δυο άλλες φάσης.

      Αν τα φορτία είναι ισορροπημένα, δηλαδή και στις τρεις φάσης του μετασχηματιστή της ΔΕΗ η ένταση είναι ακριβώς η ίδια, τότε στον κόμβο του ουδέτερου στον μετασχηματιστή το ρεύμα είναι μηδενικό.

      Οι τάσης και τα ρεύματα είναι διανυσματικά μεγέθει.

      Διαγραφή
    2. σε ευχαριστώ!!!

      Διαγραφή
  11. γεια σας σημερα τοποθετησα σε ενα μοτερ 3KW τριφασικο εναν θερμομαγνητικο διακοπτη στον πινακα του μαγαζιου θα ηθελα να ρωτησω οταν διακοπει 1 απο τις φασεις σε ποση ωρα περιπου θα διακοπει η λειτουργια του κινητηρα. το εχω ρυθμισει σχεδον οριακα με την αμπεροτσιμ[ιδα. ο κινητηρας μου λειτουργει ενα συμπιεστη αερος το οποιο κινει με ιμαντα και ελεγχεται απο πρεσοστατη ευχαριστω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο

      Κατ΄αρχήν ελπίζω να έχεις ελέγξει ότι η ένδειξη της αμπεροτσιμπίδας είναι μικρότερη ή ίση με την τιμή που αναγράφει το ταμπελάκι με τα στοιχεία του μοτέρ.

      Συνήθως το θερμικό ή θερμομαγνητικό ρυθμίζεται στο ονομαστικό ρεύμα του μοτέρ και όχι με μέτρηση των αμπέρ, γιατί δεν θέλουμε να σταματάει ενώ το μοτέρ αντέχει περισσότερο ζόρισμα.

      Αν το θερμομαγνητικό είναι σωστά ρυθμισμένο και συνδεδεμένο δεν υπάρχει περίπτωση να καεί το μοτέρ από υπερβολικό ρεύμα.

      Ο χρόνος αντίδρασης του θερμομαγνητικού δεν είναι σταθερός. Εξαρτάται από το πόση ώρα δούλευε πριν και με τι και πόσο φορτίο, συνήθως είναι κάποια δευτερόλεπτα.

      Στα τριφασικά μοτέρ βάζουμε τριφασική ασφάλεια έτσι ώστε αν πέσει μια, να πέσουν και οι τρεις φάσεις μαζί.

      Διαγραφή
  12. καλησπερα σας σχετικα με τον θερμομαγνητικο που σε ρωτησα τις προαλλες ολα πανε καλα αλλα θελω να σε ρωτησω γιατι οταν εκοψα 1 απο τις φασεις για περιπου 30 δευτερολεπταδεν εκοψε ο θερμομαγνητικοςπαροτι τραβαγαν οι αλλες 2 φασεις περιπου στα 10 αμπερ ενω στην νορμαλ λειτουργια οι φασεις ηταν R6a S6a T7a και ο θερμομαγνητικος ρυθμιζμενος στα 6 αμπερ και οσο για ασφαλεια εχω τοποθετησει μια τριφασικη 10αμπερ .και κατι αλλο πειραζει που ο θερμμαγνητικος ειναι τοποθετημενος μακρια αποτο μοτερ στο κεντρικο πινακα νομιζω πως οχι.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ και να πω πως οι συμβουλες σου ειναι πολυτιμες οχι μονο σε εμενα αλλα νομιζω και σε αλλους που διαβαζουν τον ιστοτοπο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει η απόσταση μεταξύ θερμομαγνητικού και μοτέρ, εκτός κι αν μιλάμε για χιλιόμετρα απόστασης.

      Το "πείραμα" που έκανες έδειξε την καλή λειτουργία του θερμομαγνητικού. Συμπεριφέρθηκε ακριβός όπως έπρεπε να συμπεριφερθεί. Έδωσε χρόνο στο κύκλωμα να ισορροπήσει το ρεύμα και στις τρεις φάσεις του, στην ορισμένη τιμή. Όταν "είδε" ότι αυτό γινόταν επικίνδυνο για το μοτέρ, έκοψε το κύκλωμα.

      Το θερμομαγνητικό δεν κόβει αμέσως μόλις το ρεύμα υπερβεί το όριο γιατί κάτι τέτοιο δεν είναι λειτουργικό και επιθυμητό. Όλα τα μοτέρ στην εκκίνηση τους τραβάνε πολλαπλάσιο ρεύμα από το ονομαστικό και όταν ζορίζονται επίσης τραβάνε παραπάνω ρεύμα. Αν λοιπόν κόβονταν το κύκλωμα στην πρώτη δυσκολία δεν θα γινόταν δουλειά.

      Διαγραφή
  13. καλησπερα σχετικα με την δοκιμη που ενεφερα τελικα δεν εκοψε ο θερμομαγνητικος το κυκλωμα. απλα εγω εδωσα παλι την 3η φαση αφου ειδα οτι μετα απο 30 περιπου δευτερα δεν εκοβε για να μην καει το μοτερ. πειτε σας παρακαλω γτην γνωμη σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν περίμενες λίγο ακόμα θα έκοβε χωρίς να πάθει τίποτα το μοτέρ.

      Αν βέβαια είναι καλός και σωστά ρυθμισμένος.
      Για μοτέρ στα 6 Α τα 10 δεν είναι και κάτι τρομερό.

      Διαγραφή
  14. την ρυθμιση πιστευω οτι την εχω σωστη οσο για το καλος σαν συσκευη πατησα το τεστ και εκοψε.εχω μια μικρη ανησυχια διοτι τα συρματα που κανουν τις περιελιξεις δεν εχουν και την καλυτερη ποιοτητα και φοβαμαι οτι αν μεινει με 2 φασεις για περισσοτερη ωρα θα σκασει η περιελιξη καλο βραδυ και ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εχω ενα προβλημα.εχω ενα μοτερ τριφασικο 40.το δουλευω αστερα τριγωνο.το προβλημα ειναι το εξης.την ωρα που παει να κανει την αλλαγη απο αστερα σε τριγωνο,δεν οπλιζει το ρελε του τριγωνου.οταν βγαζω εκτος το μοτερ και το δουλευω χωρις ισχυ,το κυκλωμα δουλευει κανωνικα.οπλιζουνε τα ρελε κανωνικα.οταν βαζω το μοτερ δεν οπλιζει το τριγωνο.βρηκα το μοτερ την μια φαση με την γειωση να βραχυκυκλωνει.αλλα δεν μου καιει ασφαλεια,ουτε το θερμικο ριχνει.αυτο μπορει να γινεται επειδη ειναι το μοτερ βραχυκυκλωμενο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 40; Kwatt εννοεις;

      Αποκλείεται να υπήρχε γέφυρα γης με φάση και να μην έριχνε την ασφάλεια. Μήπως μέτραγες ταυτόχρονα και το άκρο μονοφασικού μετασχηματιστή αυτοματισμού ή κάποιου άλλου στοιχείου του κυκλώματος; Όταν μετράς, γενικά, απομονώνεις ΌΛΑ τα υπόλοιπα στοιχεία του κυκλώματος.

      Μέτρησες στα άκρα του ρελέ που δεν οπλίζει (τριγώνου) την τάση στο πηνίο; Μήπως με την λειτουργία του μοτέρ η πτώση τάσης είναι αρκετή ενώ χωρίς να λειτουργεί το μοτέρ δεν έχεις πτώση. Σε συνδυασμό με "κουρασμένο" ρελέ μπορεί να συμβείνα μην οπλίσει.

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα σας!!! Πολύ ωραίο το site σας!!! Συγχαρητήρια για την δουλειά σας!!! Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής...Στην εκκίνηση αστεροτρίγωνο όταν είναι στην συνδεσμολογία του αστέρα το ρεύμα φτάνει πρώτα το ονομαστικό και μετά γυρνάει σε τρίγωνο ή γυρνάει στο τρίγωνο και το ρεύμα δεν έχει φτάσει ακόμα στο ονομαστικό. Επίσης όταν είναι στον αστέρα και το ρεύμα υπερβαίνει το ρεύμα ρύθμισης του θερμικού, το θερμικό δεν διακόπτει την τροφοδοσία του μοτέρ??
    Ευχαριστώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην εκκίνηση με αστέρα το ρεύμα μπορεί να πέσει στην ονομαστική του τιμή ή μπορεί και να μην πέσει, εξαρτάται κυρίως από το μέγεθος του φορτίου και δευτερευόντως από την τιμή που έχει το χρονικό. Με μεγάλο φορτίο δεν πρόκειται ποτέ να φτάσει στο ονομαστικό.

      Προφανώς, αν στην διάρκεια του αστέρα το ρεύμα περάσει την ρύθμιση του θερμικού και μείνει εκεί για εύλογο χρόνο, θα πέσει.

      Διαγραφή
  17. Δημήτρη σε ευχαριστώ πολύ που έρχεσαι στο μπλογκ!
    Για τον τριφασικό αστέρα δεν έχω τίποτα να πω, είναι άψογος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρακαλώ Ζωή

      Χαίρομε να σε διαβάζω
      γιατί όπως λένε: Η ζωή είναι ωραία.

      Διαγραφή