Ομαλός εκκινητής (soft starter) για κινητήρα το μέγιστο 37 Kwatts. |
Τα ασύγχρονα τριφασικά μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα είναι τα πιο κοινά μοτέρ που χρησιμοποιούνται σε μεγάλο πλήθος εφαρμογών γιατί είναι απλά στην κατασκευή, αξιόπιστα και οικονομικά.
Η ρύθμιση των στροφών του ρότορα τους δεν είναι δυνατή αν δεν αλλάξει και η συχνότητα της τροφοδοσίας τους. Το εξάρτημα που χρησιμοποιείται γι' αυτόν τον σκοπό είναι το inverter.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις , που δεν μας ενδιαφέρει ο έλεγχος των στροφών ενός τριφασικού κινητήρα βραχυκυκλωμένου δρομέα, επομένως δεν χρειαζόμαστε ένα "ακριβό" inverter, αλλά επίσης δεν θέλουμε, κυρίως για λόγους κόστους, να περάσουμε 7 αγωγούς, να χρησιμοποιήσουμε τρία ρελέ, συν το χρονικό, για υλοποίηση αυτοματισμού εκκίνησης αστέρα τρίγωνο.
Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει η εναλλακτική λύση της χρήσης, του συγκριτικά φθηνότερου, ομαλού εκκινητή ή soft starter.
Το φυλλάδιο του soft starter. |
Με την εντολή εκκίνησης και την τροφοδότησή του με τις τρεις φάσεις, ενώνει την μία φάση απευθείας στην έξοδο του με γέφυρα.
Τις δυο άλλες φάσεις τις ελέγχει, ως προς την τιμή της τάσης τους, με στοιχεία ηλεκτρονικών ισχύος έτσι ώστε σε καθορισμένο και ρυθμιζόμενο χρόνο να φτάσουν στην μέγιστη και κανονική τιμή τους.
Στο τέλος αυτής της διαδικασίας εκκίνησης και οι δυο αυτές φάσεις ενώνονται με ρελέ απευθείας στα τυλίγματα του μοτέρ.
Με άλλα λόγια το μοτέρ συνδέεται κατευθείαν σε συνδεσμολογία τριγώνου και για τα πρώτα
Εσωτερικά του soft starter. Αριστερά φαίνονται τα ποτενσιόμετρα ελέγχου επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και ροπής στην πλακέτα ελέγχου. Στην μέση τα δυο ηλεκτρονικά στοιχεία ισχύος και δεξιά το ρελέ |
Συνεπακόλουθα η ροπή και οι στροφές του μοτέρ αυξάνουν σταδιακά έως τις ονομαστικές του στροφές.
Αν η ροπή που χρειάζεται κατά την εκκίνηση για να ξεκινήσει το φορτίο είναι αρκετά μεγάλη, δεν συνιστάτε η χρήση του soft sterter, άλλωστε αυτό είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του soft starter.
Άλλο ένα χαλασμένο soft starter |
Στο soft starter αναφέρετε πως για να ξεκινήσει χρειάζεται 4 αγωγούς ενώ στον αστέρα τρίγωνο χρειάζεται 7, είχα την εντύπωση πως 4 χρειαζόντουσαν και στον αστέρα-τρίγωνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι.
ΔιαγραφήΤα πηνία του μοτέρ είναι 3, επομένως υπάρχουν 6 άκρα (δυο για το κάθε πηνίο) τα οποία πρέπει να τροφοδοτηθούν ή να γεφυρωθούν από τον πίνακα ελέγχου. Αυτό σημαίνει 7 αγωγούς (ένας για την γείωση)
ti mporei na symbenei otan exoume asymetria sta amper se trifasiko ypobrixio
ΑπάντησηΔιαγραφή(px) 10/12.5/14 ampere stis faseis me sta8era volt 400v
Πολλές μπορεί να είναι οι αιτίες αλλά η πιο πιθανή είναι να έχει αρπάξει ένα τύλιγμα από τα τρία .
ΔιαγραφήΔηλαδή ένα τύλιγμα για κάποιο λόγο να έχει λιγο μεγαλύτερη ωμικη αντίσταση.
to moter htan se akinisia gia 10 meres ezbise kanonika stin epanekinish eygale problima
ΔιαγραφήΤι πρόβλημα έβγαλε;
ΔιαγραφήΗ βλάβη μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή.
yparxei periptosh na fteei to kalodio
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μικρή πιθανότητα , στατιστικά μιλώντας.
ΔιαγραφήΓια σιγουριά μέτρα το.
Βγάλε την υποβρύχια αφαίρεσε την παροχή και μέτρα καλώδια και πηνια
Μπορείς αν είναι δυνατόν να δώσεις αναλυτικές οδηγίες για την εγκατάσταση του soft starter ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω πολλά διαγράμματα να έχουν εξωτερικό ρελέ φορτίου σε συνδεσμολογία τριγώνου και αναρωτιέμαι γιατί ?
Επίσης από τα διαγράμματα των διαφόρων μοντέλων παραπάνω, θα μπορούσες να εξηγήσεις τα διαγράμματα και σε τι αποσκοπούν ?
Ευχαριστώ.
Η κάθε μάρκα , το κάθε μοντέλο έχει άλλες δυνατότητες και χαρακτηριστικά.
ΔιαγραφήΟι αναλυτικές οδηγίες δίνονται από τον κατασκευαστή. Εδώ έχω την βασική ιδέα της λειτουργίας του.
Το ρελέ είναι ένα στοιχείο που κόβει το ρεύμα εύκολα σε περίπτωση άμεσης ανάγκης , Το soft starter αν κολλήσει θα έχεις μεγάλο πρόβλημα στον έλεγχο του ενώ κανονικά έχει και χρόνο καθυστέρηση στην παύση του .
Ανάλογα το πως θα δουλέψεις το soft starter κάνεις και την ανάλογη σύνδεση. Με σταρτ στοπ επαφές; Με μια επαφή on off; Χωρίς καθόλου επαφές; Με άμεση λειτουργία του αν έχει τάση στην είσοδο;
ΔιαγραφήΕχω ένα ασύχρονο 3φ των 5,5Kw που μέχρι σήμερα εκκινεί με αστέρα τρίγωνο.
Σκεφτόμουν να τοποθετήσω ένα soft starter στην θέση του αναλογικού κυκλώματος, αλλά δεν έχει ξανά επαφή με συγκεκριμένο υλικό.
Ψάχνοντας είδα ορισμένες υλοποιήσεις αλλά δεν ξέρω τι πως που ποιο ...
Αποφάσισε πως θα τον ελέγχεις και το υλοποιείς.
ΔιαγραφήΚαλύτερα να κρατήσεις τον έλεγχο που έχει τώρα και να βάλεις το soft starter.
Πως ελέγχεται τώρα;
Μπουτόν start stop και ένα emergency .
ΔιαγραφήΕπομένως το καλύτερο και πιο προσιτό είναι να υλοποιηθεί το κύκλωμα της τέταρτης συνδεσμολογίας της αριστερής σελίδας του προσπέκτους που έχω στην ανάρτηση (κάτω δεξιά )
ΔιαγραφήΤο ΚΜ1 είναι το ρελέ που τώρα ελέγχει το μοτέρ . Το κοινό, όχι του Αστέρα ούτε του τριγώνου
Iparhi kapia selida pu na dihni leptomeros tin sindezmologia Soft Starter me start stop manul k auto . tnx
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχουν όλα τον ίδιο τρόπο ελέγχου , εξαρτάται από το μοντέλο και τον κατασκευαστή.
ΔιαγραφήΣτα φυλλάδια που δίνουν μαζί δείχνει όλες τις περιπτώσεις που υπάρχουν
Από εκεί και πέρα κανείς το κύκλωμα που θέλεις ανάλογα τις ανάγκες σου
Για σας να ρωτήσω για αγορά
ΑπάντησηΔιαγραφήένος ινβερτερ χρειαζόμαστε και την ισχυρή του κινητήρα ;
Προφανώς ναι
ΔιαγραφήΤην ισχύ και την τάση
Για σας να ρωτήσω για αγορά ενός ινβερτερ χρειαζόμαστε και την ισχυ του κινητού ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι! Καθώς και αν είναι μονοφασικό η τριφασικό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ ήθελα να ρωτήσω! Ποιες παραμέτρους σεταρουμε σε ένα drive κινητήρα (inverter);
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι οι παράμετροι που διαθέτει το κάθε μοντέλο ίνβερτερ θέλουν εν δύναμή ρύθμιση
ΔιαγραφήΓια ένα κομπρεσέρ αέρα με πιεσοστάτη και θερμομαγνητικό ενσοματομένα μοτερ 7.5kw 10 hp μπορούν να εκκινήσουν απευθείας με τρίγωνο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι καλή ιδέα γιατί θα τραβήξει πολλά αμπερ στην εκκίνηση του.
ΔιαγραφήΣε μια βιομηχανία ή βιοτεχνία μπορεί να μην είναι πρόβλημα . Γενικά αν η παροχή του ρεύματος στην εγκατάσταση είναι μεγάλη, μπορεί ένα μεγάλο μοτέρ να συνδεθεί απ ευθείας σε τρίγωνο.
Έχω τριφασικο αεροσυμπιεστη 3kw με ένα επιτοιχιο διακόπτη της pilux. Θέλω να το αντικαταστήσω με θερμομαγνητικο της abb. Ο όμιλος εκκίνησης μου είναι απαραιτητος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι δεν είναι απαραίτητος
ΔιαγραφήΣε μια δική σου εγκατάσταση τι θα τοποθετούσες για τον παρακάτω ηλεκτροκινητήρα αεροσυμπιεστή;
Διαγραφήhttps://i.ibb.co/r6F6w87/20240120-150149.jpg
6,8 αμπέρ είναι λίγα.
ΔιαγραφήΘα έβαζα απευθείας σύνδεση
κατανοητό για τον ομαλό εκκινητή. Σε ευχαριστώ.
ΔιαγραφήΝα μην μπει ούτε θερμομαγνητικό; Ήμουν μεταξύ του ABB 44096 ή του 17936. H διαφορά τους ειναι στο lcs (50kA αντί 100kA) και οτι το ενα έχει και ενσωματωμένη λειτουργία αποσυνδέσης και αντιστάθμιση θερμοκρασίας. Δε ξερω τι να επιλέξω, εφόσον το χρειάζομαι, και ο ηλεκτρολόγος εγκαταστάτης δεν ειναι ιδιαίτερα συζητήσιμος.
Και τα δύο κάνουν δουλειά .
ΔιαγραφήΌποιο θες πάρε
Όπως μου λέει ο ηλεκτρολόγος δε μπορεί να μπει ρελε διαρροής επειδή το μοτέρ είναι με γείωση. Ισχύει κάτι τέτοιου;!
ΔιαγραφήΧ
ΔιαγραφήΠρέπει να μπει ρελέ διαρροής
ΔιαγραφήΕίναι απαραίτητο και από την νομοθεσία
Έχω δύο πινακες. Ο δευτερος για το σπιτι έχει κανονικά ρελε τετραπολικο. Ο πρωτος του εργαστηριου εχει βαλει μονοφασικα ρελε για όλες τις καταναλώσεις εκτός του συμπιεστή.
ΔιαγραφήΑν τα αντικαταστησουμε με ένα τετραπολικο θα προστατευεται το μοτερ από διαρροη;
Ναι αλλά καλύτερα είναι να βάλεις ένα πρόσθετο τριφασικό ρελέ μόνο για τον οροσυμπιέστη
ΔιαγραφήΚαλησπέρα. Θα μπορούσα να βάλω soft started σε αντλία 7,5kw; Είναι αντλία που κυκλοφορεί τα νερά του ψύκτη. Αν ναι έχετε κάποιο να μου προτείνετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι βέβαια μπορείς .
ΔιαγραφήΟποία μάρκα σου δώσουν σέ καταστήματα που εμπιστεύεσαι
Καλημέρα. Σε αντλία 7,5kw αν βάλω soft starter 11kw για να έχει και κάποια ανοχή, θα το επηρεάσει σε κάτι ή θα κάνει κανονικά τη δουλειά του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα κάνει μια χαρά την δουλειά του
Διαγραφή