Google+ Ηλεκτρολόγος μηχανικός: Το θερμικό και το θερμομαγνητικό ως μέθοδοι προστασίας μοτέρ
Προσοχή: Οι οδηγίες που δίνονται στο παρόν blog πρέπει να εφαρμόζονται από άτομα με εξουσιοδότηση από τον νόμο για την πραγματοποίηση ηλεκτρολογικών εργασιών καθώς και τις απαραίτητες γνώσεις. Μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας ενδέχεται να εγκυμονεί κινδύνους για όσους πραγματοποιούν τις εργασίες, αλλά και για το κοινό.

Το θερμικό και το θερμομαγνητικό ως μέθοδοι προστασίας μοτέρ

προστασία ηλεκτρικού κινητήρα
Θερμικό κινητήρα. "Κουμπώνει" στο αντίστοιχο ρελέ.

Τα μοτέρ μπορούν να προστατευθούν από υπερφόρτιση, από υπερβολικό ρεύμα, ή από απώλεια μιας φάσης (αν πρόκειται για τριφασικά), με θερμικό ή θερμομαγνητικό στοιχείο προστασίας.

Το θερμικό κάνει μια εξομοίωση της θερμοκρασίας που αναπτύσσει ο κινητήρας χρησιμοποιώντας διμεταλλικά στοιχεία.

Δύο μέταλλα, με διαφορετικό συντελεστή θερμικής διαστολής, είναι κολλημένα μεταξύ τους και όταν ζεσταίνονται, από το ρεύμα που πάει στο μοτέρ και περνάει από μέσα τους, το ένα από τα δυο διαστέλλεται περισσότερο. Αποτέλεσμα αυτού είναι η μετακίνηση της επαφής προς την μεριά του μετάλλου με τον μικρότερο συντελεστή θερμικής διαστολής.


προστασία ηλεκτρικού μοτέρ
Θερμομαγνητικό κινητήρα 
Τρία ανεξάρτητα διμεταλλικά, ένα για κάθε φάση, ελέγχουν δυο ανεξάρτητες επαφές με ρυθμιζόμενη απόσταση ενεργοποίησης και επομένως θερμοκρασίας του μοτέρ.
Η απόσταση διαστολής που οι επαφές αλλάζουν κατάσταση "μεταφράζεται" σε ένταση ρεύματος σε αμπέρ που είναι και το μέγεθος που ρυθμίζουμε.
Το θερμικό πωλείται ανά περιοχή έντασης ρεύματος π.χ. αυτό της φωτογραφίας είναι για μοτέρ από 0,63 έως 1 Α. 
Το θερμικό συνεργάζεται πάντα με το αντίστοιχο ρελέ, ίδιας φίρμας, στο οποίο "κουμπώνει".

 Οι επαφές που αλλάζουν κατάσταση έχουν τα νούμερα 95 - 96 για την N.C. (κλειστή αν η θερμοκρασία είναι εντός ορίων)  και 97 - 98 για την Ν.Ο. ( ανοιχτή αν η θερμοκρασία είναι εντός ορίων).

Η 95 - 96 είναι η επαφή που θα συνδεθεί σε σειρά με το stop του κινητήρα και η 97 - 98 είναι αυτή που "ανάβει" το κόκκινο λαμπάκι ένδειξης πεσμένου θερμικού.

Το reset του θερμικού γίνεται πατώντας το μπλε κουμπάκι ενώ με το κόκκινο κάνουμε δοκιμή των επαφών.
Με το διακοπτάκι test κάνουμε μόνιμη "πτώση" του θερμικού.
Προστασία
Κουτί θερμομαγνητικού μαζί με το set
στεγανοποίησης που πωλείται ξεχωριστά. 
Το διακοπτάκι Η, από την λέξη Hand, το χρησιμοποιούμε αν θέλουμε το reset να γίνεται πατώντας αναγκαστικά το πλήκτρο reset ή αυτόματα μετά την πτώση της θερμοκρασίας του μοτέρ.

Το θερμομαγνητικό κάνει την ίδια δουλειά με το θερμικό αλλά δεν απαιτεί την ύπαρξη ρελέ για τον έλεγχο του μοτέρ η οποία γίνεται από τα πλήκτρα start και stop που διαθέτει.

Οι αντίστοιχες επαφές 95 - 96 και 97 - 98 δεν είναι στο κύριο σώμα του αλλά πωλούνται ξεχωριστά και κουμπώνουν στα πλάγια του θερμομαγνητικού.

Η κύρια διαφορά του με το θερμικό είναι η άμεση διακοπή της τροφοδοσίας του ρεύματος χωρίς να απαιτείται κύκλωμα αυτοματισμού.

Αν θέλουμε να προστατέψουμε μονοφασικό μοτέρ καλό είναι να περάσουμε σε σειρά το ρεύμα λειτουργίας του και από τις τρις επαφές του θερμικού ή του θερμομαγνητικού.




53 σχόλια:

  1. Αν έχουμε εκκίνηση Υ-Δ τι ρεύμα πρέπει να πάρουμε για την επιλογή του θερμομαγνητικού?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θερμομαγνητικό ρυθμίζεται στο ονομαστικό ρεύμα του μοτέρ και συνδέεται στην παροχή του ρεύματος του κινητήρα.

      Διαγραφή
    2. Δηλαδή το θερμομαγνητικό μπαίνει πριν τον διακόπτη Υ-Δ?

      Διαγραφή
    3. το κατάλαβα,ευχαριστώ

      Διαγραφή
  2. θα ήθελα να ρωτήσω αν ο θερμομαγνητικός διακόπτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για προστασία από στιγμιαίες υπερτάσεις κρουστίκες ή άλλες και από βυθίσεις των φάσεων.Συγκεκριμένα μπορεί να το τοποθετηθεί για την προστασία πχ. μονοφασικού ινβερτερ κλιματιστικου.
    υγ.εκτος του επιτηρητη φασεων-τασεων ο οποιος δε μπορει να ''κόψει΄'' σε nsec
    ευχαριστω για το χρονο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, το θερμομαγνητικό δεν προστατεύει από τίποτε άλλο εκτός από υπερβολική ένταση σε ένα ή παραπάνω τυλίγματα του μοτέρ και μάλιστα με χρονική καθυστέρηση για να μην πέφτει από στιγμιαίες αυξήσεις φορτίου όπως π. χ. μπορεί να είναι στην εκκίνηση.

      Διαγραφή
  3. Γειά. Σε γεννητρια για καλύτερη προστασία τι θα ήταν κατάλληλο; Θερμομαγνητική ασφάλεια ή απλή ασφάλεια; Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι καλύτεραο είναι να υπάρχει ασφάλεια χαρακτιριστικης καμπύλης C.
      Το θερμομαγνητικό μπορεί να αργήσει να δράσει και να υπάρχει σημαντική πτώση τάσης στο διάστημα υπερεντασης.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την απάντηση. Μια ασφάλεια Β θα έπεφτε εύκολα? Για Κ? Συνδυασμός ασφάλειας και θερμομαγνητικού; Θα ήταν περιττός;

      Διαγραφή
    3. Η Β δεν έχει καθόλου καθυστέρηση στην υπερένταση και επομένως με το παραμικρό επαγωγικο φορτίο θα πέφτει.
      Η Κ ίσως και να δουλεύει αλλά μάλλον είναι υπερβολική στην καθυστέρηση και θα κάνει ζημιά.
      Το θερμομαγνητικό έχει το πλεονέκτημα της ρύθμισης και σε τιμές που δεν υποστηρίζουν οι αυτόματες ασφαλείας και ίσως αν ρυθμιστή χαμηλότερα από την μέγιστη ένταση της γεννήτριας να προστατεύει.
      Σε κάθε περίπτωση η ισχύς της γεννήτριας (voltampere) πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την κατανάλωση.

      Διαγραφή
  4. Θελω να ρωτησω παιδια κατι. Εχω εναν θερμοπομπο και καηκε η θερμικη ασφαλεια. Καποιος ηλκτρολογος μου ειπε βγαλε την και συνδεσε τα καλωδια μεταξυ τους δεν υπαρχει προβλημα. Τι να κανω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγνόησε τον.
      Αφαίρεσε το μικροθερμικό που κάηκε, πάρε ένα καινούργιο όπως το δείγμα που θα έχεις στα χέρια σου και αντικατέστησε τον.

      Διαγραφή
  5. Εχω ενα υποβρυχειο και δουλευει με γενητρια και μου ριχνει το θερμικο απο τι μπορει να ειναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από ζορισμα του μοτέρ , από απόλεια φάσης, απο χαμηλή τάση.
      Από πολλές αιτίες μπορεί να πέσει το θερμικό

      Διαγραφή
  6. Γειά σου δημητρη και συγχαρητήρια για αυτό που κανεις.θελω να θέσω ένα ερώτημα όσον αφορά το θερμομαγνητικο διακοπτη αν θα πρέπει για τον έλεγχο ενός μοτέρ να πατάμε μόνο το on-off του θερμομαγνητικου η πρέπει να ελέγχουμε από κάποιο διακοπτη; Ευχαριστώ εκ τον πρωτεύον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άνετα μπορείς να ελέγξεις την λειτουργία ενός μοτέρ μέσω θερμομαγνητικοϋ διακόπτη.
      Αν θέλεις βέβαια βάζεις και διακοπή ξεχωριστό

      Διαγραφή
  7. Δημητρη καλησπερα εχω ενα μοτερ 2 ιππους και 10 αμπερ και θελω να μου πεις αν τα αμπερ αυτα τα εχει σε κινηση με φορτιο η χωρις φορτιο. Σε ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το ταμπελάκι του γράφει 10 αμπερ σημαίνει ότι όταν αποδίδει 2 ίππους τραβάει 10 αμπερ.
      Είναι το ρεύμα στο μέγιστο της ισχύος του, όταν δηλαδή είναι στο μέγιστο φορτίο του .
      Αν τραβάει παραπάνω ρεύμα σημαίνει ότι είναι μικρό για την δουλειά που θέλεις να κάνει ή υπάρχει πρόβλημα

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση. Οπότε μαλλον κατι λαθος εχει γινει στην συνδεση απο τον ηλεκτρολογο γιατι μου εκανε το μοτερ δεξι αριστερο σε κινηση με 2 ρελε και στην αμπεροτσιμπιδα δειχνει χωρις φορτιο 9 αμπερ και οταν βαζω τον ιμαντα στον κοχλια στο ζυμωτηριο και φτειαχνω το μιγμα παει 10 αμπερ

      Διαγραφή
    3. Γιατί βγάζεις αυτό το συμπερασμα;
      Λογικό είναι να αυξάνουν τα αμπερ με το φορτίο

      Διαγραφή
  8. Γιατι εχει φοβηθει το ματι μου που λενε το μοτερ ειναι μονοφασικο με ενδειξη επανω πως για να αλλαξει η φορα αλλαζεις τα λαμακια και τα καλωδια τροφοδοσιας και εχω την εντυπωση πως με τον πινακα που μου εφτιαξε τραβαει πολλα αμπερ χωρις να εχω τον ιμαντα κινησης επανω σκετο μοτερ δηλαδη αν το λεω σωστα να το καταλαβεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεί άνετα να γίνει κύκλωμα για αλλαγή φοράς με δυο ρελέ όπως έκανε ο ηλεκτρολόγος σε ο οφασικο μοτέρ.
      Προφανώς αφαίρεσε τα λαμπάκια και κάνει την δουλειά με τα ρελέ
      Μήπως έχεις κακή αίσθηση;
      Με αλλαγή φοράς λογικό να ακούς και άλλο ήχο
      Ζεσταίνεται ;

      Διαγραφή
  9. Ευχομαι να εχω κακη αισθηση 😂😂 οσο να ειναι στο δυωρο που δουλευει μια ζεστη την εχει δεν το εχω δουλεψει χωρις φορτιο να συγκρινω θερμοκρασιες σε ευχαριστω για τις αμεσες απαντησεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα σας θα ήθελα να ρωτήσω! Έχω ένα μοτέρ συνδεδεμένο με θερμομαγνητικό(σωστά ρυθμισμένος) . Διαπίστωσα οτι ξαφνικά κάτι φρακαρε (ακαριαία) τον άξονα του μοτέρ. Δεν έπεσε το θερμικό (ήταν ελεγμένο ότι λειτουργεί) και κάηκε το μοτέρ. Ήθελα να ρωτήσω έχει συμβεί σε κανέναν? Ή ήμουν ο πρώτος?! Και αν δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί τι άλλο θα μπορούσε να φταίει!

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θερμομαγνητικό δεν πέφτει σε στιγμιαία αύξηση του ρεύματος .
      Αν φρακάρει ένα μοτέρ μετά από κάποια δευτερόλεπτα το θερμικό θα πέσει .
      Αν δεν έπεσε και το μοτέρ κάηκε τότε κάτι πήγε στραβά.
      Μηπως είχε πέσει πολλές φορές το θερμικό το τελευταίο διάστημα και γίνονταν συνεχή reset;

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα σας.. Έχω ένα μοτέρ τριφασικό το οποίο κόβει και παίρνει μόνο του μέσω ενός πρεσοστατη δεν έχει push button πάρα μόνο ένα διακόπτη On!!! ΘΑ ήθελα να ρωτήσω πως να κάνω τη τοποθέτηση του θερμικού και αν καλύτερα είναι να βάλω θερμικό ή επιτηρητή τάσης!!! Σας ρωτάω γτ πριν 1 μήνα ενώ έχασα τη μία φάση λόγω βλάβης του ρελε ισχύος αυτό δούλευε και κάηκε λόγω υπερθερμανσης(λογικό)!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλύτερα να βάλεις θερμομαγνητικο .
      Είναι μεγάλο μοτέρ; Έχει δηλαδή Αστέρα τρίγωνο στην εκκίνηση του ή πάει κατευθείαν το ρεύμα από τον διακόπτη στο μοτέρ;
      Αν πάει μόνο από τον διακόπτη στο μοτέρ το ρεύμα λειτουργίας τότε απλά στις τρεις φάσεις καλώδια που πάνε στο μοτέρ παρεμβάσεις το θερμομαγνητικο

      Διαγραφή
    2. Είναι σε σύνδεση αστέρα μόνο και παίρνει κατευθειαν από το διακόπτη μέσω του ρελε στο μοτέρ!!! Το θερμομαγνητικο σαν το θερμικο το συνδεω;;;

      Διαγραφή
    3. Ναι
      Μετά το ρελέ βάζεις το θερμομαγνητικο ρυθμισμένο στα αμπερ που γράφει το ταμπελάκι του μοτέρ για σύνδεση Αστέρα

      Διαγραφή
    4. Τέλεια ευχαριστώ πάρα πολύ!!!

      Διαγραφή
  12. Έχω ένα μοτέρ τριφασικό 1 ίππους το βάζω σε λειτουργία χωρίς να ζορίζεται και σε3 με5 λεπτά ρίχνει το θερμικο το θερμικο το ρύθμισα στο τερμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ερώτημα ποιο είναι;
      Γιατί πέφτει το θερμικό;

      Είναι ρυθμισμένο σωστά;
      Αμπερομετρηση έκανες;
      Ωρομέτρησης των πηνίων;
      Τι δείχνουν;

      Διαγραφή
  13. Έχω μια αντλία φρεατίου νερών και ένα θερμικό σε ΥΤ και ένα φλοτέρ. Όταν κόβει το φλοτέρ και ξανάγεμισει η δεξαμενή δεν ξεκινάει. Πρέπει να κλείσω και να ανοίξω το γενικό διακόπτη ρεύματος ή να πατήσω Reset ή STOP στο θερμικό για να ξεκινήσει. Τι και πως μπορώ να ελέγξω στο θερμικό ΑΒΒ TF42 για να δω αν λειτουργεί σωστά? Φταίει η επαφή 95-96?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιο πρόβλημα πρέπει να υπάρχει στο κύκλωμα αυτοματισμού.

      Δούλευε παλιά σωστά;

      Καλό είναι να συνδεθεί ένα κόκκινο λαμπάκι που να ανάβει όταν το θερμικό πέφτει .


      Διαγραφή
  14. Έχω ένα μαγνητοθερμικο με τριφασική αντλία μετά από 1-2 εκκινήσεις μου ρίχνει το μαγνητοθερμικο. Ο έλεγχος γίνεται με scada. Γιατί πέφτει τόσο συχνά ; Δεν είναι κολλημένη η αντλία γιατί την τσεκαρα αν ήταν θα έπεφτε στα 3-4 λεπτά το μαγνητοθερμικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είναι σωστά ρυθμισμένο στην ονομαστική τιμή έντασης του μοτέρ και αν το θερμόμαγνητικό δεν είναι προβληματικό τότε το πρόβλημα είναι στα συνεχή ακαριαία start stop του μοτέρ.
      Αν δεν έχεις συνεχόμενα start stop τότε τραβάει περισσότερα αμπερ είτε γιατί ζορίζεται από φορτίο είτε από ρουλεμάν του .
      Αμπερομετρησε την . Αν είναι λίγα τα αμπερ άλλαξε το θετμομαγνητικο.
      Εννοείται έχεις ελέγξει την συνέχεια των αγωγών και την καλη κατάσταση επαφών

      Διαγραφή
  15. Έχω υποβρύχια τριφασική αντλία στο πηγάδι μου. Ερώτηση: Μαγνητοθερμικός διακόπτης προστατεύει την αντλία όταν το νερό στο πηγάδι σωθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είναι σωστά ρυθμισμένο τό θερμομσγνητικο και η αντλία είναι σχετικά καλή ποιότητα τό πιθανότερο είναι να προλάβει να κόψει πρίν καεί

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα! Θέλω να τοποθετήσω μια τριφασική αντλία 7.5 ίππους σε θερμοκήπιο..θα μπορούσα να την συνδέσω κατευθείαν στο πίνακα με μια ασφάλεια και ένα θερμομαγνητικο χωρίς να κάνω σύνδεση αστέρα ή να βάλω κάποιο softstarter; Υπάρχει πιθανοτητα να πάθει κάτι η αντλία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι
      Θα μπορούσες
      Αλλά υπάρχει περίπτωση να έχεις μεγάλη πτώση τάσης την ώρα τής εκκίνησης σε σημείο που θά πέφτει η ασφάλεια ή θά προβληματίσει την ΔΕΗ

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα, έπεσε ο θερμομαγνητικός, έβγαλα το μοτέρ από την γεώτρηση και είχε τσακίσει το λάστιχο. Άρα λογικό να το ρίξει γιατί ζοριζόταν. Αντικατέστησα το λάστιχο και ξαναέριξα το μοτέρ μέσα. Το ρίχνει πάλι (ούτε κλάσμα του δευτερολέπτου δεν κρατάει). Τι μπορεί να φταίει?
    Στον ίδιο πίνακα υπάρχει και δεύτερο μοτέρ, πιο μεγάλο, με δικό του θερμομαγνητικό και δουλεύει κανονικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί έβγαλες το λάθος συμπεράσματα ότι φταίει το λάστιχο που έπεσε τό θερμομαγνητικο;

      Θέλει έλεγχο με ωμομετρο και μεγγερ για να φανεί αν κάηκε ή έχει διαρροή στη Γη

      Διαγραφή
  18. Καλησπέρα, τροφοδοτείται ένα μοτέρ από INVERTER υπάρχει λόγος μετά το inverter να βάλεις θερμομαγνητικό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, δεν χρειάζεται αν είναι σωστά ρυθμισμένο το inverter.
      Αν ήθελε κάποιος να βάλει θερμομαγνητικο θα τό έβαζε πρίν τό Inverter όπου η τάση είναι 50χερτζ .

      Διαγραφή
  19. Καλημέρα και χρόνια πολλά! Πρόσφατα αγόρασα ένα μονοφασικό μοτέρ για τον τόρνο μου. Ποιος διακόπτης θα ήταν ο καταλληλότερος και με πόσα χρήματα κατά προσέγγιση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανάλογα τά αμπέρ πού τραβάει πάει καί ο διακόπτης πού τόν ελέγχει

      Διαγραφή
  20. ΓΕΙΑ ΣΑΣ, ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΟ ΔΙΚΟΝ ΜΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΝ (ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΛΥΧΝΙΕΣ, ΑΜΠΕΡΟΜΕΤΡΟΝ, ΚΙΛΟΒΑΤΩΡΟΜΕΤΡΗΤΗΣ, ΒΟΛΤΟΜΕΤΡΟΝ, ΒΙΔΩΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΤΗΞΕΩΣ ΕΝΤΟΣ ΧΕΙΡΗΣΤΗΡΙΟΥ, ΡΥΘΜΙΣΤΗ ΣΤΡΟΦΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΤΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ, ΚΟΜΒΙΑ ΓΙΑ ΗΛ. ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΚΑΙ ΗΛ. ΑΝΤΛΙΑ Κ.Τ.Λ.) ΣΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΝ ΡΟΥΧΩΝ-ΠΙΑΤΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙΤΑΙ 230 ΒΟΛΤ, 10 ΕΩΣ 16 ΑΜΠΕΡ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΕΑΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΩ ΤΗΝ ΒΙΔΩΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΤΗΞΕΩΣ ΑΝΤΙ ΘΕΡΜΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΟΜΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΠΑΓΩΓΙΚΟΝ Ή ΣΥΧΝΟΝ (AC/DC);;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει θέμα αξιοπιστίας.
      Το θερμομογνητικό είναι καλύτερη επιλογή από την ασφάλεια τήξεως

      Διαγραφή
  21. Εχω ένα μοτέρ τριφασικό 2HP (1,5 KW) με μετρημένη ένταση ανα φάση 2,5Α λειτουργεί με σύνδεση Αστέρα 3Φ /380V Το θερμικό που χρησιμοποιώ εχει κλίμακα 2,5 εως 4Α. Με την NC επαφή κόβω το πηνίο του Μ/ρελε, σε περίπτωση διακοπής μιας φάσης. Παρ' ολες τις δοκιμές που εκανα με τεχνική διακοπή της μιας φάσης, δεν μου εκανε διακοπή. Στην μικρότερη ρύθμιση του. Γιατί; Πόση ωρα χρειάζεται για να διακόψει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ένα και δύο και πέντε και δέκα λεπτά μπορεί να κάνει μέχρι να πέσει το θερμικό.
      Δεν είναι ελεγχόμενο με χρόνο δεν λες δηλαδή ότι σε τόσο χρόνο θα πέσει αλλά είναι ελεγχόμενο με την θερμοκρασία όταν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη από κάποια που χρειάζεται πέφτει . Κάνει εξομοίωση της θερμοκρασίας του τυλίγματος του μοτέρ

      Διαγραφή
  22. Έχω και εγώ μια απορία συνάδελφοι. α) Όταν έχουμε μονοφασικά μοτέρ εως 2kW πρέπει να βάζουμε θερμικό ή μπορούμε απλά να ασφαλίσουμε τη γραμμή με μικροαυτόματο (που έχει θερμομαγνητική προστασία) ? Ομοίως και για τριφασικούς μικρούς κινητήρες. Η απορία μου λοιπόν είναι οτι αφού οι μικροαυτόματοι και οι αυτόματοι διακόπτες ισχύος διαθέτουν και μαγνητική και θερμική προστασία τι τα θέλουμε τα θερμικά σε μικρά μοτέρ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. α) Είναι θέμα επιλογής. Κανονικά πρέπει να μπει θερμικό και σε αυτό το μοτέρ αλλά η χρηματική τιμή του θερμικού είναι μεγαλύτερη από το μοτέρ και επομένως δεν αξίζει
      β) ο μηχανισμός του θερμομαγνητικου είναι πιο περίπλοκος από τον μηχανισμό με ενός μικρού αυτόματου επίσης στον μικρόαυτόματοδεν έχεις επιλογή να βάλεις π.χ. 4,48 ampere ενώ στο θερμαντικό μπορείς να επιλέξεις ακριβώς τά αμπερ και να ασφαλίσει το μοτέρ με ακρίβεια

      Διαγραφή

Διαβάζω όλα τα σχόλια