Θερμικό κινητήρα. "Κουμπώνει" στο αντίστοιχο ρελέ. |
Τα μοτέρ μπορούν να προστατευθούν από υπερφόρτιση, από υπερβολικό ρεύμα, ή από απώλεια μιας φάσης (αν πρόκειται για τριφασικά), με θερμικό ή θερμομαγνητικό στοιχείο προστασίας.
Το θερμικό κάνει μια εξομοίωση της θερμοκρασίας που αναπτύσσει ο κινητήρας χρησιμοποιώντας διμεταλλικά στοιχεία.
Δύο μέταλλα, με διαφορετικό συντελεστή θερμικής διαστολής, είναι κολλημένα μεταξύ τους και όταν ζεσταίνονται, από το ρεύμα που πάει στο μοτέρ και περνάει από μέσα τους, το ένα από τα δυο διαστέλλεται περισσότερο. Αποτέλεσμα αυτού είναι η μετακίνηση της επαφής προς την μεριά του μετάλλου με τον μικρότερο συντελεστή θερμικής διαστολής.
Θερμομαγνητικό κινητήρα |
Η απόσταση διαστολής που οι επαφές αλλάζουν κατάσταση "μεταφράζεται" σε ένταση ρεύματος σε αμπέρ που είναι και το μέγεθος που ρυθμίζουμε.
Το θερμικό πωλείται ανά περιοχή έντασης ρεύματος π.χ. αυτό της φωτογραφίας είναι για μοτέρ από 0,63 έως 1 Α.
Το θερμικό συνεργάζεται πάντα με το αντίστοιχο ρελέ, ίδιας φίρμας, στο οποίο "κουμπώνει".
Οι επαφές που αλλάζουν κατάσταση έχουν τα νούμερα 95 - 96 για την N.C. (κλειστή αν η θερμοκρασία είναι εντός ορίων) και 97 - 98 για την Ν.Ο. ( ανοιχτή αν η θερμοκρασία είναι εντός ορίων).
Η 95 - 96 είναι η επαφή που θα συνδεθεί σε σειρά με το stop του κινητήρα και η 97 - 98 είναι αυτή που "ανάβει" το κόκκινο λαμπάκι ένδειξης πεσμένου θερμικού.
Το reset του θερμικού γίνεται πατώντας το μπλε κουμπάκι ενώ με το κόκκινο κάνουμε δοκιμή των επαφών.
Με το διακοπτάκι test κάνουμε μόνιμη "πτώση" του θερμικού.
Κουτί θερμομαγνητικού μαζί με το set στεγανοποίησης που πωλείται ξεχωριστά. |
Το θερμομαγνητικό κάνει την ίδια δουλειά με το θερμικό αλλά δεν απαιτεί την ύπαρξη ρελέ για τον έλεγχο του μοτέρ η οποία γίνεται από τα πλήκτρα start και stop που διαθέτει.
Οι αντίστοιχες επαφές 95 - 96 και 97 - 98 δεν είναι στο κύριο σώμα του αλλά πωλούνται ξεχωριστά και κουμπώνουν στα πλάγια του θερμομαγνητικού.
Η κύρια διαφορά του με το θερμικό είναι η άμεση διακοπή της τροφοδοσίας του ρεύματος χωρίς να απαιτείται κύκλωμα αυτοματισμού.
Αν θέλουμε να προστατέψουμε μονοφασικό μοτέρ καλό είναι να περάσουμε σε σειρά το ρεύμα λειτουργίας του και από τις τρις επαφές του θερμικού ή του θερμομαγνητικού.
Αν έχουμε εκκίνηση Υ-Δ τι ρεύμα πρέπει να πάρουμε για την επιλογή του θερμομαγνητικού?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θερμομαγνητικό ρυθμίζεται στο ονομαστικό ρεύμα του μοτέρ και συνδέεται στην παροχή του ρεύματος του κινητήρα.
ΔιαγραφήΔηλαδή το θερμομαγνητικό μπαίνει πριν τον διακόπτη Υ-Δ?
ΔιαγραφήΔες εδώ.
Διαγραφήτο κατάλαβα,ευχαριστώ
Διαγραφήθα ήθελα να ρωτήσω αν ο θερμομαγνητικός διακόπτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για προστασία από στιγμιαίες υπερτάσεις κρουστίκες ή άλλες και από βυθίσεις των φάσεων.Συγκεκριμένα μπορεί να το τοποθετηθεί για την προστασία πχ. μονοφασικού ινβερτερ κλιματιστικου.
ΑπάντησηΔιαγραφήυγ.εκτος του επιτηρητη φασεων-τασεων ο οποιος δε μπορει να ''κόψει΄'' σε nsec
ευχαριστω για το χρονο σας
Όχι, το θερμομαγνητικό δεν προστατεύει από τίποτε άλλο εκτός από υπερβολική ένταση σε ένα ή παραπάνω τυλίγματα του μοτέρ και μάλιστα με χρονική καθυστέρηση για να μην πέφτει από στιγμιαίες αυξήσεις φορτίου όπως π. χ. μπορεί να είναι στην εκκίνηση.
ΔιαγραφήΓειά. Σε γεννητρια για καλύτερη προστασία τι θα ήταν κατάλληλο; Θερμομαγνητική ασφάλεια ή απλή ασφάλεια; Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι καλύτεραο είναι να υπάρχει ασφάλεια χαρακτιριστικης καμπύλης C.
ΔιαγραφήΤο θερμομαγνητικό μπορεί να αργήσει να δράσει και να υπάρχει σημαντική πτώση τάσης στο διάστημα υπερεντασης.
Ευχαριστώ για την απάντηση. Μια ασφάλεια Β θα έπεφτε εύκολα? Για Κ? Συνδυασμός ασφάλειας και θερμομαγνητικού; Θα ήταν περιττός;
ΔιαγραφήΗ Β δεν έχει καθόλου καθυστέρηση στην υπερένταση και επομένως με το παραμικρό επαγωγικο φορτίο θα πέφτει.
ΔιαγραφήΗ Κ ίσως και να δουλεύει αλλά μάλλον είναι υπερβολική στην καθυστέρηση και θα κάνει ζημιά.
Το θερμομαγνητικό έχει το πλεονέκτημα της ρύθμισης και σε τιμές που δεν υποστηρίζουν οι αυτόματες ασφαλείας και ίσως αν ρυθμιστή χαμηλότερα από την μέγιστη ένταση της γεννήτριας να προστατεύει.
Σε κάθε περίπτωση η ισχύς της γεννήτριας (voltampere) πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την κατανάλωση.
Θελω να ρωτησω παιδια κατι. Εχω εναν θερμοπομπο και καηκε η θερμικη ασφαλεια. Καποιος ηλκτρολογος μου ειπε βγαλε την και συνδεσε τα καλωδια μεταξυ τους δεν υπαρχει προβλημα. Τι να κανω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγνόησε τον.
ΔιαγραφήΑφαίρεσε το μικροθερμικό που κάηκε, πάρε ένα καινούργιο όπως το δείγμα που θα έχεις στα χέρια σου και αντικατέστησε τον.
Εχω ενα υποβρυχειο και δουλευει με γενητρια και μου ριχνει το θερμικο απο τι μπορει να ειναι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ζορισμα του μοτέρ , από απόλεια φάσης, απο χαμηλή τάση.
ΔιαγραφήΑπό πολλές αιτίες μπορεί να πέσει το θερμικό
Γειά σου δημητρη και συγχαρητήρια για αυτό που κανεις.θελω να θέσω ένα ερώτημα όσον αφορά το θερμομαγνητικο διακοπτη αν θα πρέπει για τον έλεγχο ενός μοτέρ να πατάμε μόνο το on-off του θερμομαγνητικου η πρέπει να ελέγχουμε από κάποιο διακοπτη; Ευχαριστώ εκ τον πρωτεύον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆνετα μπορείς να ελέγξεις την λειτουργία ενός μοτέρ μέσω θερμομαγνητικοϋ διακόπτη.
ΔιαγραφήΑν θέλεις βέβαια βάζεις και διακοπή ξεχωριστό
Δημητρη καλησπερα εχω ενα μοτερ 2 ιππους και 10 αμπερ και θελω να μου πεις αν τα αμπερ αυτα τα εχει σε κινηση με φορτιο η χωρις φορτιο. Σε ευχαριστω
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το ταμπελάκι του γράφει 10 αμπερ σημαίνει ότι όταν αποδίδει 2 ίππους τραβάει 10 αμπερ.
ΔιαγραφήΕίναι το ρεύμα στο μέγιστο της ισχύος του, όταν δηλαδή είναι στο μέγιστο φορτίο του .
Αν τραβάει παραπάνω ρεύμα σημαίνει ότι είναι μικρό για την δουλειά που θέλεις να κάνει ή υπάρχει πρόβλημα
Σε ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση. Οπότε μαλλον κατι λαθος εχει γινει στην συνδεση απο τον ηλεκτρολογο γιατι μου εκανε το μοτερ δεξι αριστερο σε κινηση με 2 ρελε και στην αμπεροτσιμπιδα δειχνει χωρις φορτιο 9 αμπερ και οταν βαζω τον ιμαντα στον κοχλια στο ζυμωτηριο και φτειαχνω το μιγμα παει 10 αμπερ
ΔιαγραφήΓιατί βγάζεις αυτό το συμπερασμα;
ΔιαγραφήΛογικό είναι να αυξάνουν τα αμπερ με το φορτίο
Γιατι εχει φοβηθει το ματι μου που λενε το μοτερ ειναι μονοφασικο με ενδειξη επανω πως για να αλλαξει η φορα αλλαζεις τα λαμακια και τα καλωδια τροφοδοσιας και εχω την εντυπωση πως με τον πινακα που μου εφτιαξε τραβαει πολλα αμπερ χωρις να εχω τον ιμαντα κινησης επανω σκετο μοτερ δηλαδη αν το λεω σωστα να το καταλαβεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί άνετα να γίνει κύκλωμα για αλλαγή φοράς με δυο ρελέ όπως έκανε ο ηλεκτρολόγος σε ο οφασικο μοτέρ.
ΔιαγραφήΠροφανώς αφαίρεσε τα λαμπάκια και κάνει την δουλειά με τα ρελέ
Μήπως έχεις κακή αίσθηση;
Με αλλαγή φοράς λογικό να ακούς και άλλο ήχο
Ζεσταίνεται ;
Ευχομαι να εχω κακη αισθηση 😂😂 οσο να ειναι στο δυωρο που δουλευει μια ζεστη την εχει δεν το εχω δουλεψει χωρις φορτιο να συγκρινω θερμοκρασιες σε ευχαριστω για τις αμεσες απαντησεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας θα ήθελα να ρωτήσω! Έχω ένα μοτέρ συνδεδεμένο με θερμομαγνητικό(σωστά ρυθμισμένος) . Διαπίστωσα οτι ξαφνικά κάτι φρακαρε (ακαριαία) τον άξονα του μοτέρ. Δεν έπεσε το θερμικό (ήταν ελεγμένο ότι λειτουργεί) και κάηκε το μοτέρ. Ήθελα να ρωτήσω έχει συμβεί σε κανέναν? Ή ήμουν ο πρώτος?! Και αν δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί τι άλλο θα μπορούσε να φταίει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ εκ των προτέρων!
Το θερμομαγνητικό δεν πέφτει σε στιγμιαία αύξηση του ρεύματος .
ΔιαγραφήΑν φρακάρει ένα μοτέρ μετά από κάποια δευτερόλεπτα το θερμικό θα πέσει .
Αν δεν έπεσε και το μοτέρ κάηκε τότε κάτι πήγε στραβά.
Μηπως είχε πέσει πολλές φορές το θερμικό το τελευταίο διάστημα και γίνονταν συνεχή reset;
Καλησπέρα σας.. Έχω ένα μοτέρ τριφασικό το οποίο κόβει και παίρνει μόνο του μέσω ενός πρεσοστατη δεν έχει push button πάρα μόνο ένα διακόπτη On!!! ΘΑ ήθελα να ρωτήσω πως να κάνω τη τοποθέτηση του θερμικού και αν καλύτερα είναι να βάλω θερμικό ή επιτηρητή τάσης!!! Σας ρωτάω γτ πριν 1 μήνα ενώ έχασα τη μία φάση λόγω βλάβης του ρελε ισχύος αυτό δούλευε και κάηκε λόγω υπερθερμανσης(λογικό)!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλύτερα να βάλεις θερμομαγνητικο .
ΔιαγραφήΕίναι μεγάλο μοτέρ; Έχει δηλαδή Αστέρα τρίγωνο στην εκκίνηση του ή πάει κατευθείαν το ρεύμα από τον διακόπτη στο μοτέρ;
Αν πάει μόνο από τον διακόπτη στο μοτέρ το ρεύμα λειτουργίας τότε απλά στις τρεις φάσεις καλώδια που πάνε στο μοτέρ παρεμβάσεις το θερμομαγνητικο
Είναι σε σύνδεση αστέρα μόνο και παίρνει κατευθειαν από το διακόπτη μέσω του ρελε στο μοτέρ!!! Το θερμομαγνητικο σαν το θερμικο το συνδεω;;;
ΔιαγραφήΝαι
ΔιαγραφήΜετά το ρελέ βάζεις το θερμομαγνητικο ρυθμισμένο στα αμπερ που γράφει το ταμπελάκι του μοτέρ για σύνδεση Αστέρα
Τέλεια ευχαριστώ πάρα πολύ!!!
ΔιαγραφήΈχω ένα μοτέρ τριφασικό 1 ίππους το βάζω σε λειτουργία χωρίς να ζορίζεται και σε3 με5 λεπτά ρίχνει το θερμικο το θερμικο το ρύθμισα στο τερμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα ποιο είναι;
ΔιαγραφήΓιατί πέφτει το θερμικό;
Είναι ρυθμισμένο σωστά;
Αμπερομετρηση έκανες;
Ωρομέτρησης των πηνίων;
Τι δείχνουν;
Έχω μια αντλία φρεατίου νερών και ένα θερμικό σε ΥΤ και ένα φλοτέρ. Όταν κόβει το φλοτέρ και ξανάγεμισει η δεξαμενή δεν ξεκινάει. Πρέπει να κλείσω και να ανοίξω το γενικό διακόπτη ρεύματος ή να πατήσω Reset ή STOP στο θερμικό για να ξεκινήσει. Τι και πως μπορώ να ελέγξω στο θερμικό ΑΒΒ TF42 για να δω αν λειτουργεί σωστά? Φταίει η επαφή 95-96?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιο πρόβλημα πρέπει να υπάρχει στο κύκλωμα αυτοματισμού.
ΔιαγραφήΔούλευε παλιά σωστά;
Καλό είναι να συνδεθεί ένα κόκκινο λαμπάκι που να ανάβει όταν το θερμικό πέφτει .
Έχω ένα μαγνητοθερμικο με τριφασική αντλία μετά από 1-2 εκκινήσεις μου ρίχνει το μαγνητοθερμικο. Ο έλεγχος γίνεται με scada. Γιατί πέφτει τόσο συχνά ; Δεν είναι κολλημένη η αντλία γιατί την τσεκαρα αν ήταν θα έπεφτε στα 3-4 λεπτά το μαγνητοθερμικο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι σωστά ρυθμισμένο στην ονομαστική τιμή έντασης του μοτέρ και αν το θερμόμαγνητικό δεν είναι προβληματικό τότε το πρόβλημα είναι στα συνεχή ακαριαία start stop του μοτέρ.
ΔιαγραφήΑν δεν έχεις συνεχόμενα start stop τότε τραβάει περισσότερα αμπερ είτε γιατί ζορίζεται από φορτίο είτε από ρουλεμάν του .
Αμπερομετρησε την . Αν είναι λίγα τα αμπερ άλλαξε το θετμομαγνητικο.
Εννοείται έχεις ελέγξει την συνέχεια των αγωγών και την καλη κατάσταση επαφών
Έχω υποβρύχια τριφασική αντλία στο πηγάδι μου. Ερώτηση: Μαγνητοθερμικός διακόπτης προστατεύει την αντλία όταν το νερό στο πηγάδι σωθεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι σωστά ρυθμισμένο τό θερμομσγνητικο και η αντλία είναι σχετικά καλή ποιότητα τό πιθανότερο είναι να προλάβει να κόψει πρίν καεί
ΔιαγραφήΚαλησπέρα! Θέλω να τοποθετήσω μια τριφασική αντλία 7.5 ίππους σε θερμοκήπιο..θα μπορούσα να την συνδέσω κατευθείαν στο πίνακα με μια ασφάλεια και ένα θερμομαγνητικο χωρίς να κάνω σύνδεση αστέρα ή να βάλω κάποιο softstarter; Υπάρχει πιθανοτητα να πάθει κάτι η αντλία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι
ΔιαγραφήΘα μπορούσες
Αλλά υπάρχει περίπτωση να έχεις μεγάλη πτώση τάσης την ώρα τής εκκίνησης σε σημείο που θά πέφτει η ασφάλεια ή θά προβληματίσει την ΔΕΗ
Καλησπέρα, έπεσε ο θερμομαγνητικός, έβγαλα το μοτέρ από την γεώτρηση και είχε τσακίσει το λάστιχο. Άρα λογικό να το ρίξει γιατί ζοριζόταν. Αντικατέστησα το λάστιχο και ξαναέριξα το μοτέρ μέσα. Το ρίχνει πάλι (ούτε κλάσμα του δευτερολέπτου δεν κρατάει). Τι μπορεί να φταίει?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον ίδιο πίνακα υπάρχει και δεύτερο μοτέρ, πιο μεγάλο, με δικό του θερμομαγνητικό και δουλεύει κανονικά.
Γιατί έβγαλες το λάθος συμπεράσματα ότι φταίει το λάστιχο που έπεσε τό θερμομαγνητικο;
ΔιαγραφήΘέλει έλεγχο με ωμομετρο και μεγγερ για να φανεί αν κάηκε ή έχει διαρροή στη Γη
Καλησπέρα, τροφοδοτείται ένα μοτέρ από INVERTER υπάρχει λόγος μετά το inverter να βάλεις θερμομαγνητικό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, δεν χρειάζεται αν είναι σωστά ρυθμισμένο το inverter.
ΔιαγραφήΑν ήθελε κάποιος να βάλει θερμομαγνητικο θα τό έβαζε πρίν τό Inverter όπου η τάση είναι 50χερτζ .
Καλημέρα και χρόνια πολλά! Πρόσφατα αγόρασα ένα μονοφασικό μοτέρ για τον τόρνο μου. Ποιος διακόπτης θα ήταν ο καταλληλότερος και με πόσα χρήματα κατά προσέγγιση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνάλογα τά αμπέρ πού τραβάει πάει καί ο διακόπτης πού τόν ελέγχει
ΔιαγραφήΓΕΙΑ ΣΑΣ, ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΟ ΔΙΚΟΝ ΜΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΝ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΝ (ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΛΥΧΝΙΕΣ, ΑΜΠΕΡΟΜΕΤΡΟΝ, ΚΙΛΟΒΑΤΩΡΟΜΕΤΡΗΤΗΣ, ΒΟΛΤΟΜΕΤΡΟΝ, ΒΙΔΩΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΤΗΞΕΩΣ ΕΝΤΟΣ ΧΕΙΡΗΣΤΗΡΙΟΥ, ΡΥΘΜΙΣΤΗ ΣΤΡΟΦΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΤΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ, ΚΟΜΒΙΑ ΓΙΑ ΗΛ. ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΚΑΙ ΗΛ. ΑΝΤΛΙΑ Κ.Τ.Λ.) ΣΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΝ ΡΟΥΧΩΝ-ΠΙΑΤΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙΤΑΙ 230 ΒΟΛΤ, 10 ΕΩΣ 16 ΑΜΠΕΡ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΕΑΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΩ ΤΗΝ ΒΙΔΩΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΤΗΞΕΩΣ ΑΝΤΙ ΘΕΡΜΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΟΜΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΠΑΓΩΓΙΚΟΝ Ή ΣΥΧΝΟΝ (AC/DC);;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει θέμα αξιοπιστίας.
ΔιαγραφήΤο θερμομογνητικό είναι καλύτερη επιλογή από την ασφάλεια τήξεως
Εχω ένα μοτέρ τριφασικό 2HP (1,5 KW) με μετρημένη ένταση ανα φάση 2,5Α λειτουργεί με σύνδεση Αστέρα 3Φ /380V Το θερμικό που χρησιμοποιώ εχει κλίμακα 2,5 εως 4Α. Με την NC επαφή κόβω το πηνίο του Μ/ρελε, σε περίπτωση διακοπής μιας φάσης. Παρ' ολες τις δοκιμές που εκανα με τεχνική διακοπή της μιας φάσης, δεν μου εκανε διακοπή. Στην μικρότερη ρύθμιση του. Γιατί; Πόση ωρα χρειάζεται για να διακόψει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ένα και δύο και πέντε και δέκα λεπτά μπορεί να κάνει μέχρι να πέσει το θερμικό.
ΔιαγραφήΔεν είναι ελεγχόμενο με χρόνο δεν λες δηλαδή ότι σε τόσο χρόνο θα πέσει αλλά είναι ελεγχόμενο με την θερμοκρασία όταν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη από κάποια που χρειάζεται πέφτει . Κάνει εξομοίωση της θερμοκρασίας του τυλίγματος του μοτέρ
Έχω και εγώ μια απορία συνάδελφοι. α) Όταν έχουμε μονοφασικά μοτέρ εως 2kW πρέπει να βάζουμε θερμικό ή μπορούμε απλά να ασφαλίσουμε τη γραμμή με μικροαυτόματο (που έχει θερμομαγνητική προστασία) ? Ομοίως και για τριφασικούς μικρούς κινητήρες. Η απορία μου λοιπόν είναι οτι αφού οι μικροαυτόματοι και οι αυτόματοι διακόπτες ισχύος διαθέτουν και μαγνητική και θερμική προστασία τι τα θέλουμε τα θερμικά σε μικρά μοτέρ ?
ΑπάντησηΔιαγραφήα) Είναι θέμα επιλογής. Κανονικά πρέπει να μπει θερμικό και σε αυτό το μοτέρ αλλά η χρηματική τιμή του θερμικού είναι μεγαλύτερη από το μοτέρ και επομένως δεν αξίζει
Διαγραφήβ) ο μηχανισμός του θερμομαγνητικου είναι πιο περίπλοκος από τον μηχανισμό με ενός μικρού αυτόματου επίσης στον μικρόαυτόματοδεν έχεις επιλογή να βάλεις π.χ. 4,48 ampere ενώ στο θερμαντικό μπορείς να επιλέξεις ακριβώς τά αμπερ και να ασφαλίσει το μοτέρ με ακρίβεια